Avatar billede esmik_designs Nybegynder
11. juli 2005 - 16:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl og derefter nedlukning af system

http://www.upitfree.dk/upload/files/error.jpg

På det ovenviste link, er et billede af et vindue som er poppet ca 2 gange indenfor de sidste 4 mdr, elelrs aldrig. har prøvet og se om det skulle være en virus, men Norten finder ej noget, og opdater hver eneste dag mine virus definitioner. har prøvet at se om det skulle være spyware, som måske kunne slettes, men hverken Ad-aware eller Spybot: search and destroy finder noget. Er jeg så uheldig og skal til at hive min Norton Ghost cd frem og kører en ny windows ind, eller har nogen af jer forslag til en måde at få rettet denne fejl på?

Kan en Repair med winxp cd'en måske klare det?

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede lap Nybegynder
11. juli 2005 - 20:13 #1
prøv at installere SP2 - det er formentlig en kendt "virus" udefra
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
11. juli 2005 - 21:10 #2
Jeg har allerede sp1 og sp2, og har alle opdateringer inde. hvad pokker kan det være?
Avatar billede gratis Nybegynder
11. juli 2005 - 23:09 #3
når jeg klikker på dit upload link for jeg denne adresse , http://127.0.0.1:1025/clear.cgi? så jeg ka ikke se dit billed,kopiere jeg linket og sætter det ind i adrssebaren er det samme resultat :| ka du forklare hvad der står ?
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
11. juli 2005 - 23:50 #4
Kan du tro jeg vil. Der står:

"This system is shutting down. please save all work in progress and log off. any unsaved changes will be lost. this shutdown was initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM."

"Message: Windows must now restart because the Remote Procedure Call (RPC) terminated unexpectedly"

også har du 1 min til at gemme alt og logge af. Det minder meget om en orm som kom for lang tid siden, vil bare helt bestemt mene jeg var emun da jeg opdater norton hver dag.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juli 2005 - 23:54 #5
Tja..  det lyder som Sasser ormen. Men den burde du være imum over for med S2.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
11. juli 2005 - 23:55 #6
nemlig. forstår det ikke. håber én eller anden derude sidder med et klogt svar :D hehe
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 00:07 #7
Selv samme popup er vist her - Blaster worm - se
http://support.gateway.com/s/issues/2-928610104.shtml

- der er removal tool til download
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
12. juli 2005 - 00:14 #8
Jeg siger mange mange tak :D
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 00:18 #9
Bare mærkeligt, når du samtidig har Norton.

Så du efter i Joblisten om du havde filen msblast,exe kørende? (Også beskrevet i link'et ovenfor.?

Lægger et svar til dig i tilfælde "den var god nok"  :)
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
12. juli 2005 - 00:27 #10
har ikke den fil kørende nej. kigegde lige efter men den kør ikke .er ved at kører removal tools pt. nu ser vi hvad den finder, eller om den finder noget. jeg har godtaget dit svar!
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 00:35 #11
Håber bestemt det hjælper dig.

Hvis ja, markerer du mit navn ude til venstre og klikker Accepter. Så lukkes spørgsmålet.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
12. juli 2005 - 00:42 #12
Arrh, skulle lige være med. skulle være gjort nu.

Den leder stadigt. og hvis den intet finder, kan jeg ikke se andre logiske svar end at lige kører en Ghost, også lige få opdateret alt igen. det er bare kun 4 mdr siden jeg gjorde det sidst, så det burde ikke være nødvendigt endnu, men nu ser vi hvad den finder :)
Avatar billede hcma Novice
12. juli 2005 - 10:07 #13
her ligger der vejledninger i hvordan du fjerner  Blaster og Sasser.
Fejlmeldingen/nedtællingen er næsten identisk for begge
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
12. juli 2005 - 13:13 #14
Siger mange tak. har prøvet fix af sasser og blast nu, men ej fundet noget. det fnadme mærkeligt. men kigger lige lidt nærmere på det link. siger mange tak for hjælpen.