Avatar billede konkurrenten Nybegynder
11. juli 2005 - 09:19 Der er 6 kommentarer

Vudering af min forside

hejsa brugere af eksperten

jeg har lige lavet et nyt design til min shop
men jeg er totalt lost for hvad jeg skal gøre ved min forside

og nu har jeg ændret den ca 17 gange og er stadig bare ikke tilfreds, men hvad jeg nøjagtig vil have ved jeg heller ikke, for så havde jeg jo lavet det

håber på der er nogen der lige kommer med den helt rigtige løsning till min forside

i kan se siden her
http://www.konkurrenten.net
Avatar billede kennith Nybegynder
11. juli 2005 - 11:59 #1
Ja jeg ville jo nok lave den om igen. JEg ved ikke om det er tilfældet men den stinker langt væk af at være kørt fra en eller anden skabelon. for at finde ud af hvad du skal lave må du jo starte med at finde ud af hvem det er du gerne vil have til at handle der og så videre.

Kennith
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:01 #2
W3 kan ihvertfald ikke lide den:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.konkurrenten.net%2F

du mangler en doctype, og du bruger ældgamle tags så som font, strong, center..
brug istedet span og div :)

med hensyn til design, er der forskellige dele der ikke passer sammen.
- Du bruger java til din menu, det er helt unødvendigt (og er til besvær) - det kan klares med noget hurtigt css :)
- "Køb"-knapperne og indkøbskurven adskiller sig fra resten af designet.
- Vilkår skal helt klart ses igennem for store og små bogstaver
- titlen (Konkurrenten Billig Butik Køkken Salg Handel Legetøj Lys) er misvisende. Derimod ville Konkurrenten - din legetøjshandel, eller noget i den retning være mere passende
- Jeg følger mig utryg på siden. Det er helt klart farverne, og designet der er skyld i det.
- Medmindre jeg maksimerer min browser, kan jeg ikke se Indkøbsvognen til venstre. Der er heller ikke en scroller til den. Jeg er bange for at det er dine frames det er skyld i det. Min anbefaling: Drop frames :)
- Avanceret søgning <-- Sådan staves det.

Hvis du har ændret den ca. 17 gange, og stadig ikke er tilfreds, vil jeg anbefale, at du går ind på www.oswd.org og henter en skabelon derfra, som du kan lave videre på :)

Jeg kan godt lide de enkelte produkters fremvisning. (det blå/gule). Men prisen må godt være lidt større. Det skal ikke være sådan så jeg skal lede efter prisen. Prisen skal fange mig :)

Det var vist det hele, god arbejdslyst!
Avatar billede konkurrenten Nybegynder
12. juli 2005 - 08:08 #3
jeg kan sige at jeg har det program fra pehnsoft.dk

og hvordan jeg fjerner frames har jeg ingen ide om, det burde også være muligt at fjerne det java i menuen,
men da jeg ikke har ret meget forstand på at rode med det, kunnde det være rart hvis en af jer eksperter kunne tage et kig på programmet, og fortælle mig hvad jeg skal gøre,

vedr. mine vilkår så er de ikke helt up to date, men PBS kræver at det er med når de laver et gennemsyn på min side, og vil blive rettet til så snart det hele er på plads

vedr. KØB knapperne tror jeg det er farven jeg skal have kigget lidt på, så de falder mere sammen  med designet.

Titlen. er skrevet bevidst sådan lige nu..for ellers er alle mine søge ord jo borte med blæsten.
og den skriver bare i søgemaskinerne "this side use frames and your browser dosent support them" eller deromkring

jeg har nu ændret stavefejlen i søgning og lavet en størrer skrifttybe i det Blå/Gule.

hvorfor du ikke kan se indkøbskurven forstår jeg ikke, for den skulle da tilpasse sig til vinduet.

Konkurrenten
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. juli 2005 - 10:04 #4
Hvis det er søgeord du tænker på, er det mest hensigtsmæssigt at benytte:

<meta http-equiv="description" content="Konkurrenten.net, din billige legetøjsbutik. Vi sælger også køkkenudstyr og bla bla bla bla">
<meta http-equiv="KEYWORDS" content="Konkurrenten, Billig, Butik, Køkken, Salg, Handel, Legetøj, Lys">

Koden som pehnsoft laver er elendig. Den er helt ubeskrivelig dårlig! Hvis du har mod på det, synes jeg at du selv skal lave din webshop :)
Avatar billede konkurrenten Nybegynder
12. juli 2005 - 15:37 #5
>ysubhi jo da jeg har mod på det, men ikke forstand på det

det jeg kan om at lave hjemmesider er meget begænset, har stort set kun arbejdet med FP, som jeg så kan rode lidt i html koderne på.

så snart vi er ovre i PHP eller ASP så står jeg af,
og det eneste danske program man kan finde er jo pehnsoft, og når man ikke er helt sikker på hvad man skal er dansk klart bedst.

hvis bare man kunne få en "guide for dummies" på dansk

sådan en der starter med A og beskriver hele forløbet, så var det nok heller ikke helt umulig at bygge en selv.

men du kunne jo skrive til mig hvis du har mod på at forklare fra bunden af
fang mig på info @ konkurrenten.net
ikke ment at du skal gøre det gratis, for man får vel ikke noget gratis i denne verden mere, har dog heller ikke vildt mange penge, det er noget dyere at starte som selvstendig end jeg lige havde regnet med

Konkurrenten
Avatar billede trophymanager Nybegynder
17. juli 2005 - 10:32 #6
meta-tags er STÆRKT overvurderede - Langt de færreste søgemaskiner bruger dem til noget.