Avatar billede mr-mycom Nybegynder
10. juli 2005 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optimere til opløsning

Jeps, jeg har et lille problem, som jeg ikke have tænkt på inden jeg lavede min hjemmeside: www.mycom.frac.dk jeg køre selv med opløsningen 1280 x 1024, og har selvfølgelig optimeret den til min opløsning, men nu ligger landet sådan at ikke alle har den opløsning, hvordan kan jeg optimere den til dem der har mindre opløsning etc. Jeg bruger Dreamweaver..

På forhånd tak..!
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2005 - 11:08 #1
masser af muligheder; lav en side til hver opløsning, lave én side til mindste fællesnævner du vælger at understøtte, brug relative størrelser på tabeller etc (altså % i stedet for px)...

hvad du skal vælge afhænger helt klart af hvad du vil opnå - umiddelbart vil jeg mene at det mest almindelige er at opbygge siden så den passer til mindste fællesnævner man vil fange.
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
10. juli 2005 - 11:27 #2
Det vil sige jeg skal til at lave HELE siden om?? :|
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2005 - 11:32 #3
jeg har ikke kigget særlig meget på hvad du har lavet - men det kunne meget vel tænkes at store dele skal lave om.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. juli 2005 - 12:54 #4
1280x1024 er en lidt uheldig opløsning at "optimere" til. På min side kan jeg se at det kun er ca. 14% der bruger en så høj opløsning.
Det bedste ville være at lave en side som kunne ses i alle opløsninger. Det betyder eksempelvis at du skal lave det sorte område på din side i en bredde som kan variere osv.