Avatar billede centurion Nybegynder
09. juli 2005 - 16:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering og ScanDisk fungerer ikke.

Min Windows Me er blevet geninstalleret og bundkortet er udskiftet. Computeren fungerer godt  på alle måder, men hvis jeg vil defragmentere eller bruge Scandisk "fryser" den og jeg må slukke computeren med knappen.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, for kan man ikke vedligeholde, er computeren ikke meget værd. Jeg er ikke sikker på, at fejlen har noget med geninstallationen at gøre.

Med venlig hilsen
centurion
Avatar billede sippa Nybegynder
09. juli 2005 - 16:31 #1
Prøv i fejlsikret, slå antivirus fra.
mvh Torben
Avatar billede c-holst Novice
09. juli 2005 - 20:42 #2
scandisk først via fejlsikret(f8 under opstart)
så derefter defragmentering
Avatar billede centurion Nybegynder
10. juli 2005 - 00:37 #3
Tak for jeres svar. I fejlsikret tilstand kunne jeg både defragmentere og bruge scandisk. Scandisk meldte dog at den havde genstartet 10 gange. "Windows el. andre programmer har skrevet til dette drew".

Jeg havde ikke andre programmer åbne end pauseskærmen, så jeg forstår det ikke.

Desværre kan jeg hverken defragmentere eller bruge scandisk i normal tilstand, var der andet jeg skulle have gjort i fejlsikret tilstand?

Med venlig hilsen

centurion
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2005 - 09:15 #4
prøv at lade denne her køre en tur. marker alt hvad du kan komme til inden du starter den
http://spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Avatar billede centurion Nybegynder
10. juli 2005 - 13:39 #5
Vil du fortælle mig hvad det er jeg skal markere,(markere betyder vel at gøre teksten blå, også i denne forbindelse,) og skal det ske i fejsikret tilstand?

Med venlig hilsen

centurion
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2005 - 18:59 #6
beklager den hurtige kommentar.
Du kan godt bruge programmet fra fejlsikret, nogle siger også med netstikket ude.
start nu programmet og ving af i drive og de muligheder der allerede er vinget af
tryk scan clean
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2005 - 19:08 #7
Har du i øvrigt husket at installere driverne til dit nye chipset på bundkortet.
ved du ikke hvilket bundkort du har, kan everest fortælle dig det.
http://lavalys.com/products.php?lang=en
så skal jeg se hvad jeg kan finde

hvad består din maskine ellers af?
Avatar billede centurion Nybegynder
11. juli 2005 - 14:46 #8
Jeg har talt med forhandleren som installerede bundkortet som har nummer: MB21 og varebetegnelse: CM35-SC, PPGA/FCPGA, - så står der vist tegnet pi- ATX, DFI.

Jeg scannede og der skulle være 3 virus, alle i StartUpRun. Men i loggen stod der tagget no virus om de samme virus.

Jeg kan jo fjern StartUpRun, og jeg da forhandleren sagde at der var et antivirusprogram eller andet progran der dukkede op og forstyrrede, kan jeg måske fjerne et program af gangen, og håbe at jeg finder det.
Avatar billede c-holst Novice
12. juli 2005 - 14:43 #9
Ligger pt i barsel med vort nyfødte barn, hvorfor jheg ikke lige har haft så meget tid til at melde tilbage til dig.

prøvede du lavalys, for de oplysninger din forhandler har givet om dit bundkort har jeg lidt svært ved at bruge. Bare giv mig navn og serienummer.

p.s. har du lagt en karma hos mig må du gerne signere den. Det er god tone her på E!
Husk, at alle jeg kender her på sitet, bruger deres sparsomme fritid og udokumenterede viden på at hjælpe andre med deres problemer, ofte ud fra en kort beskrivelse. Ofte findes der en løsning i løbet af få kommentarer, nogle gange efter en længere omgang, og sjælnere når man aldrig frem til en brugbar løsning.
så hæng på i denne tråd, eller vent nogle dage og opret en ny tråd om emnet. Så er der måske nogle andre der kigger på tråden

har du været på windowsupdate
hvilken cpu har du
hvor mange ram har du
Avatar billede c-holst Novice
14. juli 2005 - 12:33 #10
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome201.exe
her er et direkte link til programmet everest homeedition, som du kan hente og installere. Det pogram kan fortælle dig hvilke komponenter din maskine består af.

åben nu programmet, og vælg underpunktet motherboard i venstre mene.
vælg nu i højre side punktet motherboard.
nu skulle der gerne i en af de første linier stå navnet på dit bundkort

ellers skal jeg nok se hvad jeg finde frem til med de oplysninger jeg allerede har

Naturligvis vil jeg rigtigt gerne hjælpe dig, og jeg tror blot der er kommet et par misforståelser med i denne tråd, hvilket jo nemt kan ske når kommunikationen foregår i kortfattet skrift.
beklager hvis jeg har bragt lidt forvirring ind i billedet
Avatar billede centurion Nybegynder
14. juli 2005 - 14:42 #11
Hej c-holst

Motherboard id 08/312004-8605-686A-6A6LLD49C-00

Motherboard Navn DFICM30-SC/CM35-EC/SC

Med venlig hilsen
Avatar billede c-holst Novice
14. juli 2005 - 22:39 #12
kunne dette være dit nye bundkort
http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?
PRODUCT_ID=1172&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

så kan du ude til højre trykke på driver og hente filen "VIA servicepack"
som du så installerer på din maskine.
Evt har du fået en cd med til bundkortet. der er filen også på.

kan se, at jeg umiddelbart tror du vil kunne køre udemærket med windows xp
men det kommer an på hvor mange ram du har og hvilken cpu du kører med. Det kan everest også fortælle dig:-)
Avatar billede centurion Nybegynder
14. juli 2005 - 23:07 #14
Jeg kan se at du er lysår foran mig i viden om computere. Jeg har ikke mange changser her. Jeg kan prøve at ringe til min forhandler og spørge om der findes en CD-Rom til bundkortet, men ellers er din viden for avanceret til at jeg kan følge med. Det er ikke mærkeligt da folk jo befinder sig på forskellige niveauer.

Computeren er en Windows Me. Jeg har også en xp, og ville bruge den anden som reserve - især da den næsten ikke er brugt.

Med venlig hilsen
Avatar billede centurion Nybegynder
15. juli 2005 - 16:02 #15
Min forhandler fortæller at alt er installeret, og jeg har faktisk også fået CD-ROMMEN.

Tak for hjælpen, jeg må leve med tingene som de er.

Med venlig hilsen
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2005 - 23:23 #16
Når du nu skriver, at det er din reservemaskine, formoder jeg, at der ikke er de store "værdier" i den. Mit sidste bud for at få den til at køre vel være noget i denne stil.
formater hardisken. Afbryd netforbindelsen, geninstaller ME, instaler chipset og andre drivere til dit system, installer de sikkerhedsprogrammer du vil bruge, gå på nettet og på windowsupdat og hent alt der.

Virker det ikke efter den omgang, giver jeg fortabt, og har kun et forslag tilbage, som gør dig en smule "småkriminel" men det er nok til at bære*G*

tag din xpcd læg den i drevet og boot maskinen op på den. og installer windows xp, efter samme forskrift som jeg gav til ME!. Undlad at registrere dig online. Du kan godt gå på windowsupdate efter de vigtige sikkerhedopdateriger alligevel.
Avatar billede c-holst Novice
15. juli 2005 - 23:24 #17
Ellers takker jeg af herfra, og kan kun anbefale dig, at oprette en ny tråd om dette emne, fx i kategorien styresystemer. nye øjne ser måske noget andet
Avatar billede c-holst Novice
17. juli 2005 - 11:20 #18
spørgsmålet er lukket nu, så det er helt i orden.Finder du ud af en løsnig hører jeg gerne fra dig igen.

mvh
carsten