Avatar billede gfg-pth Nybegynder
08. juli 2005 - 10:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Popup som henter data fra database

Hej.
Håber mit spm. er placeret det rigtige sted.

Er der nogen der kan hjælpe med at lave et script, der tjekker en database for ja/nej. Scriptet skal også kontrollerer en dato i databasen og hvis der er nej ved datoen skal der komme en popup eksempelvis 2 dage før den aktuelle dato.
Min database er lavet i Access.

Venlig hilsen

gfg-pth
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2005 - 10:29 #1
Det kan umiddelbart kun lade sig gøre hvis du har databasen åben konstant. Alternativt kan du lave en handling i Windows scheduler, der åbner databasen på et bestemt tidspunkt og kontrollerer felterne. Men jeg har ingen erfaring med det.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 10:30 #2
Er ikke helt klar over hvad det er du vil, men du skal ud i noget VB-kode som benytter If, Then Else kriterier
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 10:31 #3
Forklar lidt nærmere omkring de data du vil kontrollere
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2005 - 11:08 #4
I see you have a couple of other Access questions not yet answered!!!

If you want to use this in ASP then I think you will need to have some code in your ASP code which does this, Access CAN NOT do it automatically!
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
08. juli 2005 - 12:11 #5
Mine data er bare en dato og et ja/nej svar. Jeg har et booking program, hvori man kan bestille en bus. Det jeg gerne vil have er et script der kontrollere om den er bestilt eller ej. Den popup der kommer skal komme et par dage før bussen skal køre.

Ja/nej: bliver valgt fra en dropdown menu er er sat som notat i databasen.
Datoen: vælges også fra en dropdown menu, og den er også sat til notat og det fungerer fint.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 12:16 #6
Som mugs skriver, skal databasen være åben, så alternativt kan du lave en formular hvor du benytter betinget formatering til at med rød/grøn at markere om dato hhv. ja/nej betingelsen er opfyldt
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 12:18 #7
Denne fremgangsmetode benytter jeg selv ifbm. en bookingdatabase til kursusbooking, med angivelse af ledige pladser, sidste tilmeldingsfrist m.v.
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
08. juli 2005 - 13:00 #8
Lyder ok. Men jeg har brug for at få det lavet. Kan du det? Har du et sted jag kan se det du skriver om?
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 13:07 #9
Smid din mailadresse her, så skal jeg sende et eksempel
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
08. juli 2005 - 13:08 #10
tornelund@tele2adsl.dk
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2005 - 13:27 #11
Sendt et eksempel med følgende kriterie :

SELECT Tabel1.BusID, Tabel1.Dato, Tabel1.Booket, [Tabel1]![Dato]-2 AS [Vis på dato]
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.Booket)=0) AND (([Tabel1]![Dato]-2)=Date()));

Denne viser på dagen BusID for busser, som ikke er booket senest dags dato +2 dage, med en rød markering
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
08. juli 2005 - 13:35 #12
Tak skal du have, hvor skal man henvise til db'en?
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
09. juli 2005 - 14:24 #13
vil du ikke sende et svar så du kan få dine point, dem fortjerner du helt sikkert..
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2005 - 16:58 #14
Fandt du ud af systematikken ?
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
09. juli 2005 - 20:00 #15
jeps,det gjorde jeg. Tak for hjælpen. Du skulle gerne ha' fået dine points...
Avatar billede jensen363 Forsker
11. juli 2005 - 09:18 #16
Tak for point :o)