Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. juli 2005 - 18:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpel flad (2D) tegning

Hej.

Nogen der kender et lille simpelt program til at tegne feks. grund plan på hus, eller rum eller for den sags skyld andre flade ting.
Skulle gerne arbejde i Centimeter og helst målestoks forhold.

Auto Cad og lign. er alt for kompliseret, det er jo totalt umuligt medmindre man har flere måneders fritid til at sætte sig ind i det.
Avatar billede guttler Nybegynder
04. juli 2005 - 22:06 #1
Photoshop har også centimermål. Det er dog ikke så præcist et værktøj som Autocad:-)
Avatar billede milter Ekspert
04. juli 2005 - 23:00 #2
Prøv at kigge på dette 3d-program og vælg 2d i opsætningen.

http://www.artifice.com/free/dw_lite.html
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. juli 2005 - 16:15 #3
@guttler
Tak for tippet, men PS er for dyrt til det, og ellers bruger jeg Fireworks, så licens skifte har jeg ikke så meget lyst til.
Men jeg glæder mig til at se næste udgave af FW smeltet sammen med PS

@milter
Det var jo bare et ganske fint program, men for satan.....nu måtte jeg jo bare sidde og spilde alt min tid på 3D tegning alligevel ;-)
Tak for tipset, og husk at smide et svar!!
Avatar billede milter Ekspert
05. juli 2005 - 16:28 #4
Jep, når man først kommer i gang, kan man let blive fanget :)