Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
04. juli 2005 - 14:39 Der er 5 kommentarer

FEJL i Event Viewer på Terminal Server

Hi

Bliver pt. bombarderet med følgende fejl på alle vores Terminal Servere, både 2000 og 2003. Fejlen er:

"The RDP protocol component X.224 detected an error in the protocol stream and has disconnected the client"

Jeg har selvfølgelig læst diverse hints på diverse knowledge-sites, men syntes ikke at komme løsningen nærmere.

Fejlen er opstået efter vi har fået lagt Terminal License Server 2003 på vores domain.

Er der nogen der kan hjælpe ... ??
Avatar billede pesko Nybegynder
11. juli 2005 - 02:53 #1
Hvilken event id får du i eventlogen?
Hvilken servicepack, køre du med?
Passer fejlen med den som blev fikset i MS01-052 ?
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
11. juli 2005 - 08:43 #2
Som nævnt, fejlen er "The RDP protocol component X.224 detected an error in the protocol stream and has disconnected the client" med Event ID 50.

Vi kører 100% up-2-date, dvs. sidste SP både på 2000 og 2003 samt nyeste updates.

Fejlen passer ikke rigtigt til MS01-052, da denne ikke omfatter 2003
Avatar billede pesko Nybegynder
11. juli 2005 - 09:22 #3
hvad er sourcen til fejlmeldingen.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
11. juli 2005 - 09:39 #5
Sourcen til fejlmeldingen ... Alle Term.Server samt Term.License.Servere har fejlen i Event. Disse vises med et fast inverval - formentlig pga. de søger efter en Term.License.Server.

Har set alle hints fra MS omkring fejlen, men nogle siger bare Installer nyeste SP mm. (har gjort) - andre siger, Lav et nyt certifikat og aktiver dine licenser via telefon istedet for web (har gjort).

Desværre har jeg stadig problemerne. Regner med de går i sig selv, når vi skifter til ren 2003. Pt. kører vi både 2000 og 2003 og er i overgangsfacen