Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 16:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tdc gør det selv

er der nogen her der selv har prøvet at installere tdcs adsl ved gør det selv? Hvis ja er det svært...det jeg mener er skal man ind og åbne telefonstik og lave om på ting eller er det bare at man skal tilslutte det udstyr man får i pakken til ens telefonstik
Avatar billede bertelbrander Novice
02. juli 2005 - 16:46 #1
Hvis du vælger gør det selv, skal du selv rode med ledniner. Hvis du kun har et telefonstik er det ikke et problem, har du mange er det bedre at bede dem om at trække ledningerne.
At instalere softwaren er meget let, det kan du selv gøre.
Avatar billede groenaert Novice
02. juli 2005 - 16:47 #2
Hvis du kun har det ene telefonstik i huset/lejligheden, så er det som oftest blot at tilslutte udstyret fra TDC. har du flere stik mv., så afhænger det meget af, hvordan det er lavet.

Gorenaert
Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 17:19 #3
har tre telefonstik .... skal der pilles ved alle tre når der skal installeres
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
02. juli 2005 - 17:25 #4
Der kommer nye skillefiltre til bredbånd, så man behøver ikke at pille ved nogle at stikkene, såkaldte kombifiltre.

Hvis du bruger alle tre stik i huset/lejligheden, skal du have et kombifilter til hvert stik, der medfølger et kombifilter i den pakke du får med fra TDC Butik.

Så det er ret nemt at sætte op.
Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 17:30 #5
hmm...men jeg har snakket med en tdc teknikker og han siger at når jeg har tre så skal En TDC tekniker montere et skillefilter på hovedstikket, sådan at alle tre stik virker. og dermed skal der laves om på den stik.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
02. juli 2005 - 17:44 #6
Det er ikke rigtigt, arbejder selv i TDC Butik
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
02. juli 2005 - 17:44 #7
Det er ikke nædvendigt med en tekniker, med de nye filtre
Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 17:45 #8
så jeg skal bruge en skillefilter til hver stik....eller hvad. Kan du måske kort fortælle mig hvad man skal gøre med de tre stik
takker for hjælpen
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
02. juli 2005 - 17:47 #9
De er ligesom et alm. gengangsstik, bare lidt større, de skal sidde først i vægge, derefter sætter du din(e) telefoner i.
Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 17:49 #10
så jeg skal skifte de nuværende stik med de nye....
Avatar billede buch78 Novice
02. juli 2005 - 20:02 #11
hejsa..
Avatar billede buch78 Novice
02. juli 2005 - 20:02 #12
Avatar billede irma_n1 Novice
02. juli 2005 - 20:04 #13
mange tak...det ser ikke så svært ud