Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
01. juli 2005 - 14:16 Der er 5 kommentarer

Bruger og Kodeord lagt ind i URL

Hej

Efter skift til 2003, har jeg problemer med følgende syntax, når der surfes på vores intranet:

http://user:kode@vores_intranet

Selvom site der skal tilgås lægges ind i secure zone osv., er det som om 2003 ikke vil acceptere dette. Der var/er ingen problemer med OS 2000.

Det er formentlig en sikkerheds-blokering - er der nogen der ved hvorledes jeg i 2003 kommer udover denne sikkerhed ??

/KAX
Avatar billede di8leva Nybegynder
01. juli 2005 - 14:29 #1
Der ikke det samme bullshit som i XP efter opdatering til SP2? At brugere:pass@hjemmeside ikke virker fra klienten?

Hvis det er, så kan du prøve at tilpasse:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
01. juli 2005 - 14:38 #2
Nope - virker desværre ikke ....
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
04. juli 2005 - 10:47 #3
OK - di8leva - mit sidste svar var ikke korrekt. Det virker rent faktisk, jeg havde bare ikke tålmodighed til at teste efter en reboot.

Tak for svaret.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
04. juli 2005 - 10:48 #4
Hvis du vælger et svar istedet for en kommentar, kan jeg overføre de 30 points ... :)
Avatar billede di8leva Nybegynder
05. juli 2005 - 13:29 #5
Godt