Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 22:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Mit tastatur har låst sig...

Hvad skal jeg gøre, når mit tastatur fungerer fint i dos/bios/etc., men så snart jeg går ind i Windows (2000), kan det ikke bruges?

Tastatur: Logitech Itouch y-sd5
Avatar billede exe-s Nybegynder
07. april 2001 - 23:05 #1
Se på kassens/ tastaturets bagside der er nogle nye tastatur som kun kan køre i 98 0g 95. prøv at se det er vel forsøget værd.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:07 #2
Jamen, jeg har lige siddet og brugt det - det virkede fint, men lige pludeslig så virkede det ikke mere.

Vi har genstartet, prøvet andre drivere, men intet virker.

(Mindre problem: tror nok tastaturet kører på standard 104-key drivere, men dem har jeg ikke)
Avatar billede exe-s Nybegynder
07. april 2001 - 23:10 #3
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2001 - 23:14 #4
Hvis dit tastaturs irq ligger mellem 13-15, hvilket er noget af det laveste. Og din maskine arbejder med en stor fil eller andre programmer, så vil der ikke være cpu kraft nok til tastaturet. Da det ligger langt nede af irc.

/per
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:17 #5
Der står bare at tastaturet er 104-knap kompatibelt.
Windows 2000 kender tastaturet som et 102-knap, men det virker ikke.
Der er også noget andet software-fis, det downloader jeg lige...
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:18 #6
irq er 4 (vist nok)
Avatar billede exe-s Nybegynder
07. april 2001 - 23:18 #7
kan du ikke finde hjælp inde under det link som jeg sendte?
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:20 #8
exe-s: Måske, jeg henter et eller andet program...som måske kan gøre noget
:-)
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 23:26 #9
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:34 #10
-> Makse: Det har jeg prøvet.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:47 #11
Okay, det virker stadig ikke efter jeg har downloaded et eller andet program...øv.
Nå, ikke give op nu, må fortsætte...
Avatar billede exe-s Nybegynder
07. april 2001 - 23:48 #12
god indstilling.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:51 #13
Nogle gode ideer?
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:52 #14
Der er ikke tilfældigvis en eller anden flink fyr som har en 104-key driver liggende?
Avatar billede pcn Nybegynder
08. april 2001 - 00:02 #15
Gå i din bios og ryd op, no \"keyboard fims\" only standard m.m.
søg på pcn for standard info om bios m.m.
regel 1 og 2 skal her bruges.
pcn
Avatar billede black-dragon Nybegynder
08. april 2001 - 00:44 #16
Der er ganske og aldeles ryddet op i bios\'en - problemet ligger i drivere...
- Jeg skal lige minde om: Det fungerer fint i dos/bios, men ikke i windows.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. april 2001 - 00:47 #17
http://www.microsoft.com/danmark/support/windows2000/articles/237556.asp

link info:

1.Start computeren med Windows 2000-installationsdisketterne eller med Windows 2000-cd-rom\'en, hvis computeren understøtter start fra cd-rom.

2.Tryk på R for at reparere på skærmbilledet Velkommen til installation (Welcome to Setup).

3.Tryk på R for at reparere med reparationsfunktionen på skærmbilledet Indstillinger for Windows 2000-reparation (Windows 2000 Repair Options)

4.Tryk på M for manuelt at angive reparationsindstillingerne og sikre, at funktionerne \"Kontroller Windows 2000-systemfiler\" (\"Verify Windows 2000 system files\") og \"Undersøg startmiljø\"(\"Inspect startup environment\") er valgt, eller tryk på F for at køre alle reparationsindstillinger.

5.Når det er udført, skulle den oprindeligt installerede HAL og de associerede filer være gendannet. Fjern cd-rom\'en eller disketten, og genstart computeren.

Bemærk: Den ukorrekt installerede computertype er stadig synlig i Enhedshåndtering (Device Manager).

6.Tryk på F8, vælg Sidste kendte fungerende konfiguration (Last known Good Configuration), og tryk derefter på ENTER for at sikre, at den korrekte computertype er synlig i Enhedshåndtering (Device Manager).

7.Klik på den korrekte hardwareprofil (hvis der findes mere end en profil). Klik på Genoprettelse af konfiguration (Configuration Recovery) på hardwareprofilen, tryk på ENTER, og lad derefter Windows 2000 starte.

/per
Avatar billede black-dragon Nybegynder
08. april 2001 - 00:55 #18
Den kan heller ikke bruge andre tastaturer - intet virker, ikke engang det gode gamle IBM 102knap.... hvad foregår der her?

- Min win2000 cd ligger derhjemme, jeg er hos en kammerat
Avatar billede black-dragon Nybegynder
08. april 2001 - 01:12 #19
Det skete mens jeg arbejdede i Adobe og Pcanywhere... nogen clues?
Avatar billede makse Nybegynder
08. april 2001 - 01:25 #20
Har du prøvet at fjerne keyboardet i systemoversigten?
Avatar billede black-dragon Nybegynder
08. april 2001 - 02:33 #21
Ja, den kommer bare tilbage igen når man genstarter
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. april 2001 - 08:11 #22
Der findes faktisk et virus, der kan give dig de nævnte problemer. Har du lavet et virus check?

Har du prøvet at restore en backup af din config.sys?

Har du installeret windows 2000 Service Pack 1?

http://www.microsoft.com/DirectAccess/Products/win2000.svr/servicepack.asp

/per
Avatar billede makse Nybegynder
08. april 2001 - 10:02 #23
Hvis dit tastatur bruger IRQ 4 er det da galt. Tastaturet skal bruge IRQ 1.
Skift din indstilling for \'PMP OS Installed\' i bios. Slå også ACPI og PM fra.
Avatar billede rossonero Nybegynder
20. april 2001 - 19:31 #24
For det første...prøv med et andet tastatur du ved der virker under win2000....virker det heller ikke er det en setup problem....
Kig under Help files i win2000 omkring opsætning af tastatur..
Avatar billede black-dragon Nybegynder
24. april 2001 - 20:28 #25
Jeg har efterhånden prøvet alle svarene og intet virkede.
Jeg har desuden prøvet fire andre tastaturer (både standard og med egne drivere) og stadig intet virkede.
Nu, efter at have geninstalleret hele kassen og det hele virker, sidder jeg bare tilbage med en lidt underlig smag i munden - et tastatur stopper ikke bare med at virke, gør det?.