Avatar billede anrs Nybegynder
30. juni 2005 - 09:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

køb af bærbar

Skal have ny bærbar computer. Jeg har kikket på Dell inspiron 9300
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=N07935&s=dhs&sbc=inspn_9300#bottom_anchor
én blok 512mb ram, 256 mb grafik, UXGA skærm,
prisen lander på ca 13000,-
findes der alternativer til denne - som er lige så fornuftige? Er der noget jeg skal være varsom med ifht til denne?

jeg har ikke noget mod slæbbar med luset design - bare komponenterne er i orden.
Avatar billede huset Praktikant
30. juni 2005 - 09:52 #1
Kommer jo an på hvilke krav du stiller til den, og hvad den skal bruges til. Dertil hvad dit budget siger
Avatar billede anrs Nybegynder
30. juni 2005 - 09:56 #2
jeg forestiller mig jo nogenlunde samme konfiguration og pris som nævnte Dell
Avatar billede huset Praktikant
30. juni 2005 - 09:58 #3
Ja, men hvad skal den bruges til??
Avatar billede huset Praktikant
30. juni 2005 - 10:01 #4
Jeg ville hellere stile efter denne model http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800V

Dell's fejl rate er lidt stor efter min erfaring, men udover dette en okay maskine. Dog lidt skrabet til prisen.

Denne model er og bliver en kommende sællert http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusV6V

En brag af en maskine, som levere kvalitet til fingerspidserne!

Ellers denne http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=706 men den har problemer med batteriet og levetiden
Avatar billede anrs Nybegynder
30. juni 2005 - 10:03 #5
spille i en lille lejlighed?
mine krav er min 512mb ram (med mulighed for udvidelse), 128mb grafik, god skærm. mindre betydning er harddisk størrelse, batterilevetid, processor hastighed(så længe tingene følges ad) pris 12000-15000
Avatar billede anrs Nybegynder
30. juni 2005 - 10:13 #6
asus modellerne er lækre - god kvalitet. jeg syntes dog ikke indhold/pris når Dell til sokkeholderne. (med mindre at dells produkter er meget fejlbefængte - det er dog ikke min oplevelse - har inspiron 8200 nu - den har nærmest været tændt uafbrudt i 3 år uden problemer)

Znote - skærmen bruger for lille opløsning - er vandt til 1600x1200
Avatar billede huset Praktikant
30. juni 2005 - 11:59 #7
Hvorfor når de ikke dell til sokkeholderne?
Avatar billede anrs Nybegynder
30. juni 2005 - 20:59 #8
væsentligt mindre skærmopløsning/skærm. mindre grafikkort. (2000+ dyrere for den kommende sællert)
Avatar billede huset Praktikant
01. juli 2005 - 08:14 #9
Mindre grafikkort??

Du kan da ikke definere den som ikke at nå dell til sokkeholderne fordi skærmen er mindre!

Du betaler også i strømforbruget for 15,4
Avatar billede anrs Nybegynder
03. juli 2005 - 22:05 #10
256 mb grafikkort - opløsning på 1920x1200 på 17"
Avatar billede anrs Nybegynder
02. august 2005 - 18:02 #11
svar for point - undskylder det sene svar - ferie du ved