Avatar billede mellowmik Novice
29. juni 2005 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Skal jeg vælge Stofa?

Efter at Stofanet har udvidet til hovedstadsregionen er jeg nu begyndt at overveje at udnytte muligheden. Jeg har netop afmeldt mit Tiscali abonnement fordi jeg var gevaldigt utilfreds med dels forbindelsen men især deres mangel på service.

Det jeg dog lægger mest vægt på er en stabil forbindelse (jeg vælger nok den på 2M) samt muligheden for at spille over nettet uden selv at skulle pille ved router-indstillinger mv. - det lykkedes nemlig ikke da jeg havde Tiscali.

Vil jeg efter din vurdering få det, jeg gerne vil have, ved at vælge Stofa?

På forhånd tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2005 - 15:04 #1
Hvis du ikke har i sinde at bruge mere end de 20Gb der stilles til rådighed, er den okay, erfarer dog at den ikke er videre stabil.. ( I nordjylland )..

Men husk det vist stadig kun er TDC der garenterer hastighed på internetttet, de andre op til...

Kan varmt anbefale en 2mbit/512 fra tdc, det er sku meget sjældent at den er nede... faktisk aldrig.. MHT til router indstillinger er det lidt op til dig selv at benytte 10-20 minutter på hvordan det virker, eller eventuelt helt droppe den..
Avatar billede hcma Novice
29. juni 2005 - 15:16 #2
stofanet virker upåklageligt i 9800 området.
har kørt med det i nogle år efterhånden (1m/128mb) og skifter til dobbelt hastighed pr. 1. juli 2005.
De få gange der har været problemer, har deres support være yderst hjælpsomme og problemet har altid kunne løses.
Avatar billede espersen Novice
29. juni 2005 - 15:26 #3
Stofa er helt ok - har været tilfreds kunde i flere år. Downtime er altid utilfredsstillende men oplever at der straks gøres noget.

Kender enkelte hvor de lokalt har problemer ... de bor et stykke ude på landet ;o)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 19:38 #4
Jeg har de sidte 4 år også kun haft meget positive oplevelser med Stofanet, de få gange det har været nede har supporten været på pletten, desuden har de været meget behjælpsomme med andre ting som de egentlig ikke har lovet at supportere. Det gælder så for Viby ved Århus. Jeg har dog hørt om få steder hvor der har været flere problemer med hastigheden. Jeg har en 4 mb. og henter oftest med ca. 350 kb./minuttet.

Hvis du påtænker at streame meget video eller musik (timer dgligt) skal du nok vælge en anden løsning, da det bliver relativt dyrt hvis du overstiger max. grænsen for bonnementet.

M.h.t router tror jeg ikke du vil opleve problemer. Det optimale er efter min mening at finde routerens macadresse og tilmelde den til "Always on" så vil alle apparater tilsluttet routeren have en stabil forbindelse. Alternativt skal du logge på hver gang computeren startes.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 19:40 #5
Edit:
350 kb/sekundet naturligvis
- ellers var jeg vist ikke blevet hos dem *S*
Avatar billede summer Mester
29. juni 2005 - 22:42 #6
jokkejensen, hvilke belæg har du for at sige at Stofa i Nordjylland "ikke er videre stabil"?
Jeg har kun godt at sige om service og stabilitet. Hvis endelig der sker nedbrud, er det som regel planlagt og man kan få en driftmail på forhånd, så kan varmt anbefale Stofanet.
Avatar billede mellowmik Novice
01. juli 2005 - 08:50 #7
Ok, tak alle! Nu bor jeg som nævnt i Kbh's-området og er derfor også interesseret i at høre hvordan Stofanets udvidelse fungerer dér.

Spinoza: Streaming vil nok ikke være aktuelt, men muligvis en del netspil - hiver det generelt meget på "Flexrate-kontoen"?
Mht. router kan jeg så være så "heldigt" stillet, at der heller ikke vil være problemer, hvis jeg fx vil hoste et spil? Jeg har tidligere haft nogle problemer med indbygget firewall i routeren hos Tiscali.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2005 - 16:36 #8
Nu spiller jeg ikke selv, men jeg kan ikke forestille mig et spil som vil kunne trække de 20 gb. Jeg bruger selv nettet ca. 4-5 timer dagligt, downloader en del freeware til test og er endnu ikke nået over 5 gb.

Stofanet leverer ikke router med, kun kabelmodemmet. Det vil afhænge af din egen router, men er den opsat som standart burde der ikke være problemer. På min arbejdsplads spilles der counterstrike, diablo o.a. af de populære Internetbaerede spil og eneste forudsætning er at spillet har alm. adgang i en eventuel softwarefirewall.

Skulle jeg selv vælge mellem Stofanet og hvilket som helst andet selskab ville jeg ikke være i tvivl om at vælge Stofanet. Det er bedre ydelse og service for pengene, forudsat at du ikke bruger over de 20 gb.
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juli 2005 - 02:13 #9
har været kunde hos Stofa siden 97 og deres produkt og service er hverken bedre eller dårligere end så mange andre udbydere ( var igennem en del fra 95-97 )da jeg ikke spiller særligt meget på nettet, men downloader meget, har jeg valgt denne løsning 1024/256 http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=25&menuid=53&parentid=4&subparentid=51 på denne forbindelse henter jeg typiskt med 120kb/sk i en alm browser, bruger jeg en download manager ka jeg komme op på mellem 200-300kb/sk ikke dårligt på en 1mb forbindelse :) skal lige tilføje at jeg har tweaket min internet forbindelse i hoved og r.. *s*
Avatar billede espersen Novice
03. juli 2005 - 16:23 #10
kaster et svar - andre kan gøre det samme ;o)
Avatar billede mellowmik Novice
04. juli 2005 - 16:21 #11
spinoza, tak for hjælpen. Giv mig et svar og du får de 65.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2005 - 17:53 #12
Kommer her.
Syns nu ikke det er de point værd, indeholder jo ikke nogen løsning men kun egenoplevelse med Stofanet. Max. 20 efter min mening, men det bestemmer du jo naturligvis :o)