Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 12:21 Der er 12 kommentarer

Admin login

Har lavet et admin login men det dur ikke browzeren siger:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /web/www/frac/users/maak/login.php on line 7

Hjælp Please ?
Avatar billede barklund Nybegynder
28. juni 2005 - 12:27 #1
Browseren siger ikke noget - php siger noget, for du har lavet en fejl.

Mon ikke du enten selv skulle finde fejlen eller i det mindste paste dit script herinde, så andre kan finde fejlen?

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 12:29 #2
Okay..

<?php
$brugernavn = "Bruger";
$kodeord = "kode";

if($_POST[action] == "ok") {

if($brugernavn LIKE $_POST[brugernavn] AND $kodeord = $_POST[kodeord]) {
?>
Du er logget ind :O HER KAN DU HAVE DET DER SKAL VÆRE BESKYTTET...
<?
} else {
echo("Forkert brugernavn eller kodeord!!");
}
?>
<form action="login.php" method="POST">
<input type="hidden" name="action" value="ok">
<b>Brugernavn:</b><br>
<input type="brugernavn" name="brugernavn"><br>
<b>Kodeord:</b><br>
<input type="password" name="kodeord"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Login">
</form>
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 12:39 #3
if($brugernavn LIKE $_POST[brugernavn] AND $kodeord = $_POST[kodeord]) {

er noget volapyk der ikke vil virke.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 12:40 #4
if($brugernavn == $_POST[brugernavn] AND $kodeord == $_POST[kodeord]) {
Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 12:43 #5
kan i så ikke hjælpe mig med at når man er logget ind så bliver man sendt til en side som jo (selfølgelig) skal være beskyttet
Avatar billede barklund Nybegynder
28. juni 2005 - 12:52 #6
Hvorfor finder du ikke et eksisterende system til at håndtere logins? For dem findes der masser af rundt omkring - istedet for at bakse dit eget skidt sammen, som ikke ligefrem illustrerer de største evner indenfor grundlæggende programmering.
Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 12:53 #7
Fordi jeg skal øve mig i PHP ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 12:53 #8
Hvorfor skal vi så hjælpe :?
Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 12:54 #9
Fordi jeg ikke er så god endnu ?, men hvis i ikke vil hjælpe så lad være
Avatar billede barklund Nybegynder
28. juni 2005 - 13:02 #10
men hvis det bare var lidt hjælp til php, så var det okay - men det tyder mest af alt på, at du mangler grundlæggende forståelse i programmering. Køb en bog, find et kursus og lær så basal programmering - så vil dit problem kun være at lære php-syntaks og -funktioner, men det kan vi hjælpe dig med :)
Avatar billede maak Nybegynder
28. juni 2005 - 13:03 #11
Grundlægende forståelse hvad snakker du om ?, Se min side www.maak.frac.dk
Avatar billede pallotto Nybegynder
28. juni 2005 - 19:00 #12
maak -> Det han mener med at du mangler det gundlægende i php er at du ikke har forstået php. Prøv at læs nogen artikler rundt om kring her på eksperten, webcafe.dk, udvikleren.dk og netcoders.dk der er mange med artikler om php. Du vil forstå meget mere ved at læse nogen af dem. Og hvis du vil vide noget om nogen funktioner så er det dk.php.net :)