Avatar billede apollon55 Nybegynder
26. juni 2005 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan finder man ud af om man kan få bredbånd

Jeg vil barew lige høre efter hvordan finder man ud af om man kan få bredbånd der hvor man bor?!? Jeg bor rimelig langt ude på landet så er lidt i tvivl omhvordan og hvorledes...

mvh

Allan
Avatar billede toksvig Praktikant
26. juni 2005 - 10:10 #1
Hejsa Allan.
Hvis du har internet i forvejen (det går jeg udfra når du skriver her..), så kan du prøve den udbyder som du har tænkt dig at få det igennem, og se om de udbyder i dit område.
Ellers kan du jo bare kontakte dem telefonisk..

Der er ikke noget fysisk i vejen for at du skulle kunne få bredbånd. Det kører igennem det samme kobber som fast net telefonen gør.

Det der skal gøres er at der skal trækkes ny ledning fra den boks der (Sandsynligvis) sidder på udenfor på dit hus, og ind til det rum hvor du ønsker at der skal sidde et stik.

Typisk vil et tilbud om installering ligge omkring omkring 7-900 kr, for den pris for du alt hvad du skal bruge, medmindre du bor på 10. sal, eller der er andre specielle ting ved din installation.

Enkelte gange kan en installation ikke lade sig gøre, hvis der ikke er kapacitet nok i kobberledningen ind til dit hus. Men det er vist oftest et problem hvis der er tilsluttet mange telefoner o.lign...

Du kan også få en trådløs opkobling. Så får du en sender som skal sidde på dit loft og pege et bestemt sted opad. Det fungerer vist OK (Ihvertfald her hvor jeg bor).

Men kontakt det selskab du vil handle med, så skal de nok fortælle hvad du skal/kan gøre...

Mvh Toksvig
Avatar billede apollon55 Nybegynder
26. juni 2005 - 11:12 #2
cool nok - det er ikke mig men en fra mit arbejde jeg spørger for nemlig. Hun bor laaangt ude på bøhlandet og har haft kontaktet TDC om bredbånd, men de kunne ikke helt svare hende med det samme men ville se på det hvis hun søgte det. Derfor spurgte hun mig om man kunne finde ud af det på en eller anden måde selv, men jeg har ikke lige så meget forstand på sådan noget. Så 1000 tak for dit svar, så hvis du vil skrive det som et "svar" så kan jeg godkende dig :o)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
26. juni 2005 - 11:24 #3
Avatar billede toksvig Praktikant
26. juni 2005 - 12:06 #4
Hejsa.. Det er super.. Men råd hende lige til at checke priser osv.. For TDC er sjældent de billigste... Og der kan altså være gode penge at spare..