Avatar billede dudesicko Novice
25. juni 2005 - 04:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindelsen, men speedstream 5100 kører stadig

Jeg har et lille, eller retter STOR problem.

Jeg mister heletiden forbindelsen til internettet på vores 3 maskiner, og det er så uanset hvad vi laver, men på speedstream 5100 blinker lamperne "dsl" og "ethernet" stadig, og samme gør den på vores D-Link.

Jeg har også prøvet at slukke på alle 3 maskiner og tage netkablet ud, men Speedstream blinker stadig videre, så er det jeg tænkte at det kan være nogen udefra der forsøger at lave noget med vores forbindelse.

Men hvordan kan jeg spore om det er en fejl i speedstream 5100 eller om det er en der forsøger at hacke sig ind hos os?
Da jeg vil mene når vi har slukket for vores computere, så burde speedstream 5100 være helt tavs og ikke blinke som om vi stadig surfede.

Ved ikke om det er her eller under sikkerhed jeg skal poste, men nu blev det så her.

Jeg har 3 maskiner tilsluttet vores internet, 2 maskiner vi bruger til blandet, og en til server.

Vi er kunde hos Tele2 og har speedstream 5100 tilsluttet, samt en D-Link Di-604 router.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
25. juni 2005 - 14:53 #1
Du skal igang med at fejlfinden.

Når nettet ryger, hvor langt har du så forb. Prøv at lave en traceroute ud af huset og se om den stopper ved routeren, speedstreamen etc.

Er switchen indbygget i din router, eller har en ekstern ved siden af?

Du kan til enhver en tid checke om det er nettet, ved at tilslutte en computer direkte speadstreamen når forb. ryger, men husk at release IP på routeren, ellers kan du i nogle tilfælde ikke få en IP fra serveren, fordi den er låst i x antal tid.
Avatar billede dudesicko Novice
26. juni 2005 - 19:49 #2
Hmm siden forledendag har det ikke været noget, så har ikke rigtig været noget at checke :(

Men prøver det når/hvis det sker igen
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 19:50 #3
Har haft sammen problem med min Zyxell2 router. Jeg opdaterede til den nyeste firmware og det løste problemet
Avatar billede dudesicko Novice
30. december 2006 - 01:26 #4
Lukker
Avatar billede dudesicko Novice
30. december 2006 - 01:27 #5
Lukker