Avatar billede elxx Nybegynder
22. juni 2005 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Med store udsving i pingtider

Hej. Jeg har et problem med, at min internetforbindelse laver nogle store udsvind til gateway'en (TDC 1. hop). Ville meget gerne hører hvorproblemet kan ligger.

Jeg har ingen spyware, og ingen forbindelser ud af til, som kan forstyre.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2005 - 21:39 #1
tjah, hvis du kan pinge din router uden problemer kan det jo næsten kun være fra din router og til GW der er problemer... dvs. interfacet på routeren og fremefter
Avatar billede elxx Nybegynder
22. juni 2005 - 22:15 #2
Jeg kører uden router. Direkte forbundet til gateway via et modem.
Jeg har flere gange overvejet at købe en router, men ved ikke hvilket der er bedst, og hvilken der passer til min forbindelse.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2005 - 22:27 #3
så ping en anden enhed på dit netværk. Pointen er bare, at har du ikke problemer internt må det jo opstå fra næste enhed på vejen og frem og eftersom det er TDC's ejendom skal du snakke med dem.
Avatar billede elxx Nybegynder
22. juni 2005 - 23:23 #4
Nu er jeg desværre den eneste enhed på netværket, så jeg bliver nød til at anskaffe mig en router først.

Det jeg dog i grunden bare vil vide, var om disse udsving er normalt for en DSL forbindelse. Den holder sig mest på 8-10ms, men stiger engang imellem til 50-500ms, og fortsætter så derefter normalt i et stykke tid, indtil den gør det igen. Sidste gang jeg testede, gjorde den det 1 ud 50 gange, hvor den så kom op på ca. 200ms.
Avatar billede elxx Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:52 #5
bare for at lukke spg