Avatar billede figora Nybegynder
21. juni 2005 - 22:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Næsten anonym på Nettet?

Kan man gører sådan at sider der besøger en ikke kan se hvilken OS og Browser man bruger??? kan man indstille windows til at undlade at vise de oplysninger. bruger ZoneAlarm Pro, hvis den kan gøre det??
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
21. juni 2005 - 23:01 #1
Kan det ik være ret ligegyldigt?
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. juni 2005 - 23:06 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juni 2005 - 23:10 #3
Det er ikke Windows, men din browser, der er answarlig for dette.

IE kan ikke gøre det direkte - muligvis findes der 3. parts plugins, der kan gøre dette.
Det interessante står í registreringsdatabasen. Se artikel her:
http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsNT/RegistryTips/IEandExplorer/CreateIEcustomizeduseragentstring.html

Opera har muligheden for at du selv kan sætte det og det vil jeg gætte på at Mozilla mv. også kan.
Det er i øvrigt en HTTP headeren user-agent, der sender informationen.
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. juni 2005 - 23:20 #4