Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 22:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC slukker og siger som politi

Hej har et problem min vens pc den slukker og så hyler den som en politibil eller noget i den retning og den bliver ved inden man piller strøm stikket ud, hvad kan problemmet være... DEn bliver ikke for VARM!.,

PÅ forhånd tak.
Dr0zie
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
20. juni 2005 - 22:24 #1
Det er typisk bios'en der brokker sig over et eller andet. Prøv at opdatere bios'en eller, se om du kan slå hardware monitoren fra i bios'en
Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 22:24 #2
Ok prøver jeg lige... MMmn men det er noget nyt den er begyndt at lave på det sidste...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 22:26 #3
OG der er ikke tilføjet noget nyt hardware på det sidste,,
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
20. juni 2005 - 22:26 #4
Jeg havde problemet i forbindelse med varme, men jeg kunne se at den også ville brokke sig hvis kølerhastigheden ikke var hurtig nok, og lignende.
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
20. juni 2005 - 22:26 #5
Det kan være skidt i en køler!!!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 22:42 #6
Mmmn Altå det er en amd og den ligger på 40* grader hele tiden så tror ikke den er gal med varmen ..... kan det være andre ting end cpuen der bliver for varmt..............??
Og der er ingen slå hardware monitor fra... Skal jeg prøve at opdate biosen???
Eller har i andre ideer..
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
20. juni 2005 - 22:44 #7
En opdatering ville klart være et skridt på fejlfindings vejen...Det lyder dog lidt mærkeligt at den lige pludselig er begyndt på det!!! Frem med støvsugeren....endnu en god ide!!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 22:46 #8
ok prøver begge ting
Avatar billede dr0zie Nybegynder
20. juni 2005 - 23:14 #9
Mmmn hvordan opdaterer jeg bios uden at have diskette drev..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2005 - 01:01 #10
Lav være med at pille ved BIOS'en, med mindre at det er ABSOLUT nødvendigt!

Start med at identificere din BIOS samt motherboard, og hvordan den hyler (lange hyl? korte hyl?) og hvor mange hyl den kommer med..

Derefter laver du en søgning på google, på f.eks.: bios error code BIOS-MÆRKET

..erstat "BIOS-MÆRKET" med mærket på din BIOS/motherboard..

Fortæl hvad du finder frem til..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2005 - 01:02 #11
Lav = Lad

/theSurfer
Avatar billede dr0zie Nybegynder
21. juni 2005 - 01:09 #12
Jamen der kommer en Politi Sirene, og den går ik ud medmindre man hiver strøm stikket ud
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2005 - 01:21 #13
Følg 21/06-2005 01:01:40 så godt du kan..

/theSurfer
Avatar billede blokkebak Nybegynder
21. juni 2005 - 08:23 #14
Det er din strømforsygning der er problemet.
Skift den.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
21. juni 2005 - 18:07 #15
Hvordan kan du være så sikker blokkebak?
Avatar billede blokkebak Nybegynder
22. juni 2005 - 10:51 #16
Har desværre prøvet det nogle gange men prøv at låne en fra en anden pc først og test på din maskine.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
25. september 2005 - 13:46 #17
Blokkebak ligger du et svar da det var strømfosyningen
Avatar billede dr0zie Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:32 #18
Lukker
Avatar billede blokkebak Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:51 #19
Det er nogle krese i din cpu der ikke før strøm nok derfor lyder den som en sirene.

Godt problemet blev løst.'