Avatar billede christrup Nybegynder
20. juni 2005 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Simple små, originale og humoristiske sider søges til insp.

Efter at have trawlet igennem talløse sider på nettet i min søgen efter information (jeg er bibliotekar), har jeg fået lyst til at lave et lille æstetisk site med mine kontaktinformationer plus det løse. Nærmest et elektronisk visitkort.

Min umiddelbare inspiration er Daniel Gordons håndskrevne side som findes på http://www.cl.cam.ac.uk/~dlg10/ .Han var en af stifterne af The Trojan Room Coffee Machine - et af de første webcams på nettet. Synes siden er sjov, informativ, og brugervenlig (nej, den kan ikke læses op). Den ville jeg også selv kunne lave, helt blank er jeg ikke.

Kender godt flere af de store gallerier som samler flotte og præmierede sites, men jeg er næsten uden forkundskaber udi webdesign, og jeg har ikke tid eller lyst til at blive webdesigner.

Var der ikke en konkurrence for et par år siden hvor man skulle lave en hjemmeside som ikke fyldte mere end 1MB - så ville jeg kunne kigge lidt på dem i Frontpage og lære lidt?

Kort sagt: Hit med et par links til jeres yndlingssites udi det  simple/funktionelle/originale som kan bringe mig inspiration - og et par tips måske, så bliver jeg glad.....

Og ja - jeg er den vildeste nOOb !!
Avatar billede domaz.dk Novice
20. juni 2005 - 13:52 #1
http://www.cwd.dk - mange fede og simple designs..
Avatar billede domaz.dk Novice
20. juni 2005 - 13:55 #2
http://www.domaz.dk/?p=resources - har os selv lagt et meget simpelt design hvor html'en er meget nem at forstå (der skal nok os komme flere med tiden, går bare og venter på min sommerferie)...
Avatar billede ysubhi Nybegynder
22. juni 2005 - 13:19 #3
http://www.webtemplatesonline.com/ <-- der kan du se flotte flashsites. Skabelonerne koster kassen, så de skal nok kun bruges til inspiration :0)
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. juni 2005 - 07:45 #4
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. juli 2005 - 16:38 #6
...det er måske på tide at lukke spørgsmålet..?
Avatar billede ysubhi Nybegynder
08. juli 2005 - 00:08 #7
overvejet at lukke spm?
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juli 2005 - 10:16 #8
...så er det nu :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. juli 2005 - 08:41 #9
halå!!!!!!
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. juli 2005 - 08:42 #10
det er sgu tyndt "christrup"