Avatar billede asterix92 Nybegynder
19. juni 2005 - 16:55 Der er 13 kommentarer

Virus efter formatering

Jeg har netop formateret min pc efter problemer med virus. Her dagen efter har jeg så tilsyneladende fået virus endnu engang. Og vil i den forbindelse gerne have et råd om hvad jeg nu gør?
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:51:15, on 19-06-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] C:\windows\system32\eliteins32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Files Loader] cgy32win.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/Bridge-c139.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119176328921
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D19781C5-2051-44F8-8445-DDC82933C191} (VacPro.internazionale_ver11) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver11.CAB
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4514/mcfscan.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede arlet Juniormester
19. juni 2005 - 16:57 #1
tjekker den nu
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2005 - 16:58 #2
Når du re installere en PC skal du gøre det uden netværks forbindelse. Inden du tilslutter nettet skal du som minimum have lagt den nyeste Service Pack (SP2 for XP) og også gerne antivirus og firewall.
Avatar billede arlet Juniormester
19. juni 2005 - 17:03 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Ewido skal du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/ ( Vi skal bruge den senere)
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet.

Hent CWShredder her:
http://www.fbeej.dk/Programmer/CWShredder.exe
Kør programmet, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

-------------------------------------

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/

O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [checkrun] C:\windows\system32\eliteins32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Files Loader] cgy32win.exe

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/Bridge-c139.cab
O16 - DPF: {D19781C5-2051-44F8-8445-DDC82933C191} (VacPro.internazionale_ver11) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver11.CAB

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

C:\windows\system32\eliteins32.exe

-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

-------------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 17:21 #4
Som beskrevet: james_t_dk - 19/06-2005 16:58:25.

Så ha' M$ ServicePack2 (SP2) på passende medie (CD?) og install den FØR FØR nogen som helst forbindelse til internettet... Stikket UD.
Og SP2 må IKKE lægges på en 'snavset' putter - <arlet> skal nok give besked om/når den er 'ren' igen...

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Hvis jeg tar' en RÅ XP uden nogen som helst MS opdateringer og tilsluter direkte til den TDC netforbindelse jeg har, så går der 1-20 min så er den første Blaster/Sasser virus kommet ind - og det uden at have startet Internet Explorer. Prøvet flere gange (som test) med US + Tysk version af XP...

Safe Surfing...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 17:21 #5
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor noget forsinket feedback...
Avatar billede asterix92 Nybegynder
19. juni 2005 - 17:44 #6
Jeg har problemer med at starte op i fejlsikret tilstand. Har prøvet flere gange uden held.
Avatar billede arlet Juniormester
19. juni 2005 - 17:49 #7
Så må du gøre det i normal
Avatar billede asterix92 Nybegynder
19. juni 2005 - 18:23 #8
Jeg har desværre det problem at min PS2 er beskadiget og jeg har ikke held med at downloade via ovenstående link. Så er det måske helt spildt alt det jeg nu har forsøgt?
Anyway havde jeg ikke:C:windows\system32\eliteins32.exe og kunne derfor ikke slette den.
Elles fik jeg gjort som beskrevet og her er rapporten:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:17:02, on 19-06-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\imapi.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119176328921
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4514/mcfscan.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            18:14:36, 19-06-2005
+ Report-Checksum:        61A4123A

+ Date of database:        19-06-2005
+ Version of scan engine:    v3.0

+ Duration:                4 min
+ Scanned Files:            29237
+ Speed:                105.28 Files/Second
+ Infected files:            10
+ Removed files:            10
+ Files put in quarantine:        10
+ Files that could not be opened:    0
+ Files that could not be cleaned:    0

+ Binder:        Yes
+ Crypter:        Yes
+ Archives:        Yes

+ Scanned items:
    C:\

+ Scan result:
    C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Cookies\system@cgi-bin[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\secsvc.exe.mwt -> Backdoor.Rbot -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@atdmt[2].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@dcsgcxwngpifwznfzlmv83o6w_5w4m[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@empnads.valuead[2].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@doubleclick[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@cgi-bin[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Susanne Holst\Cookies\susanne holst@mediaplex[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\System Volume Information\_restore{25016AC0-D005-46DE-AED1-8FE80777412E}\RP8\A0003656.EXE.mwt -> Backdoor.Rbot -> Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede arlet Juniormester
19. juni 2005 - 19:17 #9
Du har fået loggen helt ren igen..

Så du skal se at få dit windows opdateret, eller sker det helt sikkert igen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. juni 2005 - 11:38 #10
Direkte link: ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/dk/WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe
(Gem på disk først...derefter: 19/06-2005 17:21:44)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. juni 2005 - 10:38 #11
Status ???
Avatar billede asterix92 Nybegynder
26. juni 2005 - 22:38 #12
Jeg har fået download sp2 fra denne link, og prøvet at installer, men løber ind i det problemet med licensnr. da jeg aldrig blev bedt om  det da jeg installerede XP.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juni 2005 - 07:37 #13
Hmmm... det "lugter" lidt af en ikke original XP CD du har ?

Men så ses vi snart igen under Virus kategorien ?
Er set/oplevet _meget_ tit - Ref.:
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html