Avatar billede zeexter Nybegynder
17. juni 2005 - 09:42 Der er 3 kommentarer

domain login efter lokalt login ?

er der en der kan fortælle mig hvordan man joiner et domain efter man er logget på winXP så domainets startup script bliver udført

skal bruge det nå jeg skal have forbindelse til mit firmas netwærk via VPN hvor jeg er nød til at logge ind lokalt på pc'en og lave en VPN forbindelse til netværket før jeg joiner domainet
Avatar billede promt Nybegynder
17. juni 2005 - 10:06 #1
Opret en VPN forbindelse på maskinen, der er delt til alle brugere (vælges under oprettelsen af forbindelsen).
Så når du er på login skærmen, vælges domænet og opret forbindelse via opkaldsforbindelse.

Det du søger?
Avatar billede a1a1 Novice
17. juni 2005 - 11:50 #2
så vidt jeg læser det er han / computeren ikke medlem af domænet...
Jeg har selv forsøgt at gøre det, men selvom jeg kan pinge domain.local kan jeg ikke joine det...
Avatar billede winsys Nybegynder
18. juni 2005 - 09:46 #3
Jeg tror ikke at ovenstående kan lade sig gøre. Du vil logge på som 'standalone' med alle mulighederne fra domænet... Jeg vil hellere foreslå dig at logge på domænet (uden VPN), oprette forbindelse via VPN og så kan login scriptet (eks. ved at lave en genvej på skrivebordet).
Hvis dit firmas domæne er sat nogenlunde normalt op vil det som min. tillade at et login caches på din maskine. Dvs. du kan altid logge ind uden at DC er til stede. Så er du reelt på domænet og kan etablere VPN.
Da login scriptet skal kunne 'ses' af din maskine vil det være at finde på et netværkshare og kan derfor kaldes gennem eks. \\server\share\login.bat. Det vil administratoren helt sikkert kunne fortælle dig.