Avatar billede daque Nybegynder
16. juni 2005 - 19:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sletter windows 2000 fra operativsystem listen?

Hej!

Når jeg starter min windows 2000 op, kommer der en en valgmulighed frem, hvor jeg kan vælge 2 operativsystemer, nemlig windows 2000 og windows 2000. Men da jeg kun har et windows 2000 installeret kunne jeg godt tænke mig, at vide, hvordan man får slettet, den anden fra listen, således, at den indlæser windows direkte?

Skriv helst din svar, som et svar og ikke som kommentar, så skal jeg nok afgøre, hvem der kom frem til en løsning der virkede.
Avatar billede kalp Novice
16. juni 2005 - 19:23 #1
Start- Kør - msconfig, dernæst vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. juni 2005 - 19:24 #2
Sakset fra http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm :

Fjern valg af operativsystem ved opstart af Windows XP:
(hvis du har 2 styresystemer på din pc)
Højreklik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

ELLER:
start den op i det OS der virker og gå ind i msconfig (start - kør - "msconfig")
under boot.ini kan du ændre hvilket operativsystem den skal vælge eller slette det forkerte.

ELLER:
Start -> Kør ->  skriv  msconfig  og vælg så fanebladet: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. juni 2005 - 19:25 #3
... Æv - for sent...
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. juni 2005 - 19:26 #4
Bliv ikke fortvivlet, hvis msconfig ikke virker, dette lille stykke værktøj ligger ikke standard i Win2k :o

Ellers kan boot.ini findes som skjult fil i roden af systemdrevet
Avatar billede gratis Nybegynder
16. juni 2005 - 19:41 #5
msconfig til win2000 ka hentes her http://www.perfectdrivers.com/howto/msconfig.html
Avatar billede daque Nybegynder
16. juni 2005 - 19:58 #6
hey
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. juni 2005 - 10:56 #7
<daque>: Blev du klogerer ?