Avatar billede kokoko Nybegynder
16. juni 2005 - 15:55 Der er 3 kommentarer

Indeksere søgemaskinerne domæner som indeholder danske tegn?

Jeg overvejer at registrere nogle domæner med mine søgeord. Kan jeg få noget ud af at registrere domæner som indeholder æøå? Kan jeg overhovedet generelt få noget ud at at registrere domæner med søgeord og få dem til at pege på mit webhotel? (Selvfølgelig skal nogle linke til dette domæne så den bliver indekseret)
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
16. juni 2005 - 17:42 #1
Domæner, der kun tjener som "pege på domæner" er ikke en dyt værd SEO mæssigt.

Lav et site med masser af godt indhold og lad være med at fokusere på søgemaskinerne, så vil dit site med tiden rangere godt. "Med tiden", idet det efter den seneste Google update ser ud til, at sites skal være over 1 år gamle, inden de kan konkurrere i stor stil med allerede etablerede sites.
Avatar billede demib Nybegynder
21. august 2005 - 18:40 #2
1) Det er dumt ikke at fokusere på søgemaskinerne. Hvis du blot læner dig tilbæge og venter på det der dumper ned skal du ikke forvente det helt store. Det er ikke anderledes end med så meget andet markedsføring og PR - målrettet aktivitet giver, hvis det gøres ordentligt, målrettede resultater. Jeps, det kræver arbejde :)

2) Det er en efterhåndet udpræget misforståelse at nye domæner ikke kan ranke i Google (Såkaldt "Sandboxing"). Det passer ganske simpelt ikke. For visse domæner og visse områder kan det være svært, men dels gælder det ikke for .dk domæner og langt fra alle områder
Avatar billede dennishh Nybegynder
22. september 2005 - 08:02 #3
Domæner med æøå bliver ikke indekseret i MSN feks. jeg har sågar skrevet til dem og spurgt hvad deres planer var, men indtil videre (2 måneder) intet svar...

Så jeg vil ikke anbefale dig at købe et IDN domæne.

Dennishh