Avatar billede pfp Nybegynder
15. juni 2005 - 16:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Værktøjer til diagrammering?

Hejsa,

Det er måske ikke den helt rigtige kategori, men her ved jeg i det mindste at mange aktive programmører ser mit spørgsmål :)

Hvad bruger du (og vil anbefale) af værktøjer til diagrammer? Jeg tænker f.eks. på klasse diagrammer, ER-diagram og lign.

Jeg kender JUDE, SmartDraw og Visio, men er ikke specielt glad for dem. JUDE er ganske udmærket, men den sløve Java brugerflade irriterer mig grænseløst..

Nogen gode forslag?

/pfp
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2005 - 16:21 #1
der er en del UML værktøjer:

IBM Rational Rose
Borland Together
Poseidon
Visual Paradigm

de fleste af dem er lavet i Java.
Avatar billede deepcore Nybegynder
16. juni 2005 - 11:55 #2
Jeg tror du vil blive gladest for Rational Rose. Det har den græseflade og muligheder der ligger tættest op af Jude. Det tager tid at loade, men er ret snappy når det endeligt er loadet. Dog taler vi her om et STORT enterpriseprogram der min koster 10.000 pr liscens.
Avatar billede lgy Nybegynder
16. juni 2005 - 15:35 #3
Rational har XDE som integrerer med VS.NET, hvor der er mulighed for at kodegenerer og reverse engineering af kode. Det fungerer fint, da man ikke skal forlade IDE'et, men det koster - hvor meget er jeg ikke klar over.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. juni 2005 - 08:08 #4
Hej,

Tak til Jer alle tre.

Svarer i.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 12:34 #5
.
Avatar billede deepcore Nybegynder
23. juni 2005 - 14:12 #6
..
Avatar billede deepcore Nybegynder
23. juni 2005 - 14:14 #7
...iøvrigt mener jeg at poseidon ligner jude voldsomt meget og er bygget over den samme kerne - blot med en del mere funktionallitet indbygget.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 14:27 #8
Poseidon 1.x var bygget på ArgoUML, men idag mener jeg at det er et helt
selvstændigt produkt