Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2005 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

trådløs opkobling

Hej jeg har et problem med mit trådløse internet derhjemme. Den vil ikke koble på nettet pludseligt... min computer kan godt finde forbindelse til routeren og viser fuld styrke men den kan bare ikke få forbindelse til routeren. Jeg har prøvet at resette routeren, fået tdc til at genstarte linjen men intet hjælper. Tdc siger det nok er noget firewall, eller antivirus der er skyld i det, men alt det har jeg deaktiviret og slettet.
Der har været nogen problemer med fastnettelefonen på adressen hvor man har kunne høre naboen, har det muligvis noget med problemet at gøre?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
15. juni 2005 - 11:41 #1
Nej, dit trådløse problem kan ikke umiddelbart relatere til din fastnet.

Prøv at skrive din wepkey ind igen, dette løser ofte problemet.
Avatar billede lawaetz Nybegynder
15. juni 2005 - 12:23 #2
jeg har ikke nogen webkey på...
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 14:28 #3
Så prøv at gøre routeren strømløst i ganske få sekunder, for så laver den en reboot, og det vil løse pborlemet, hvis det er fordi routeren er blevet "stuck".
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
15. juni 2005 - 14:41 #4
Så skal du igang med fejlretning. Kan du pinge er den trådløse forb. fin, og kan du ikke, er fejlen det trådløse og løsningen er da at fjerne det trådløse netværk og sætte det op forfra. Ie. bruger du nogle utility programmer til at oprette forb. skal dette geninst eller sætte op igen.
Avatar billede lawaetz Nybegynder
07. juli 2005 - 10:11 #5
jeg kan godt pinge netværket og der er fin forbindelse til routeren. jeg kan feks. sagtens komme ind på routerens adminstration... men videre ud kan jeg kun i nogle få sekunder
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
07. juli 2005 - 12:04 #6
Kan du fx. pinge tv2.dk > ping tv2.dk -t

Får du et stabilt svar flow, så er det IE der ikke kan kan se sider, hvilket kan bunde ud i Fw, proxy, sikkerhed mm.
Avatar billede lawaetz Nybegynder
07. juli 2005 - 13:52 #7
skal jeg bare skrive i promten "ping tv2.dk -t"

det vil jeg så prøve...og vender frygtløst tilbage
Avatar billede lawaetz Nybegynder
26. juni 2007 - 22:55 #8
luk