Avatar billede humlebi Nybegynder
15. juni 2005 - 09:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

På nettet i Schweiz - hvordan?

Hej
Jeg skal på ferie til Schweiz om en uge og skal have min bærbare med, så jeg kan arbejde. Men hvordan kommer jeg på nettet? Vi skal bo i en ferielejlighed.
Jeg har kigget lidt på Ipass gennem Uni2? Hvis jeg installerer det på den bærbare, kan jeg så bare koble mig på gennem telefonstikket i lejligheden? Er det meget dyrt? Har de samme stik som os?
Hilsen Susanne
Avatar billede jens_bach Nybegynder
15. juni 2005 - 10:57 #1
når man er på ferie skal man så ikke holde ferie. :=)
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
15. juni 2005 - 11:17 #2
Arbejde, i sin ferie ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juni 2005 - 13:39 #3
Du skal kontakte din udbyder og spørge dem om de har mulighed for at anvende international roaming. Denne tjeneste betyder at udbyderen har aftaler med udbyder i de forskellige lande, så du kan ringe lokalt i det land du er i uden at skulle ud i at have lokalt abonnement.

Det er klart at ordningen kræver en eller anden forbindelse til nettet, enten via modem og telefonlinie eller gennem et adsl stik.

Opgaven løses gennem kontakt til din udbyder samt til det sted hvor du skal bo og opholde dig.
Avatar billede humlebi Nybegynder
15. juni 2005 - 22:09 #4
Hej Bufferzone
Jeg har tele2adsl hjemme - og det dem, der henviser til UNI2 som bruger Ipass. Men når jeg kigger på siderne, kan jeg ikke rigtig se, om jeg også kan koble mig på fra en lejlighed eller om det kun virker fra deres access points.

Lejligheden, vi skal være i er privat og der er kun et telefonstik.

Hilsen Susanne