Avatar billede dingkee Nybegynder
13. juni 2005 - 19:09 Der er 6 kommentarer

Streger som på tv2

Hej alle...

Jeg er ved at lave en af mine første flash film, og i den vil jeg gerne have sådan nogle streger der kører frem og tilbage...

Faktisk lige som det gør på tv2... Næsten samme efekt på:
http://www.bodum.com

Skal man sidde og lave det frem og tilbage i timelinen, eller er der et actionscript der kan klarer det??
Avatar billede dingkee Nybegynder
13. juni 2005 - 19:12 #1
Lige et tillægsspørgsmål... :)

På et tidspunkt hvor den ene linie kører frem, skal der komme en tekst frem, så det ser ud som om at teksten kommer på den anden side af stregen... hvordan fikser man den?
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
13. juni 2005 - 19:45 #2
det kan laves med mask og masked for at lave det laver du to layer og i det layer med stregen højre klikkes nu og vælg så mask så bliver det andet layer automatisk til et masked layer og det der er i masked layeret kan kun ses inde for det der er laved i maske layeret

forstår du???
Avatar billede dingkee Nybegynder
13. juni 2005 - 20:04 #3
ikk helt... med teksten kan jeg få det til at virke... men ikke med stregerne der skal kører frem og tilbage...

har du mulighed for at lave en lille demo?? Skal nok smide flere points i så...
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
18. juni 2005 - 22:58 #4
jeg er sent på den fordi jeg ikke får mails af eksperten mere men okay laver en demo
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
20. juni 2005 - 13:14 #5
Avatar billede dingkee Nybegynder
24. juni 2005 - 10:21 #6
Præcis det :) så hvis du gider smide en fla. så får du points :)