Avatar billede cookie666 Nybegynder
05. april 2001 - 23:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

News Server

Hvordan laver jeg min egen news server på min NT server, kan jeg, hvad skal jeg bruge
Avatar billede spectual Nybegynder
06. april 2001 - 01:00 #1
Lytter med :P
Avatar billede cookie666 Nybegynder
06. april 2001 - 01:11 #2
hvad mener du?
Avatar billede spectual Nybegynder
06. april 2001 - 01:25 #3
Jeg mener bare at jeg også har interesse i at høre løsningen og derfor skriver jeg en besked således at jeg også får e-mail vedr. dette spørgsmål.
Avatar billede jasber Nybegynder
06. april 2001 - 02:03 #4
Jeg vil tror at det er et meget stort arbejde at skulle lave sin egen News server - Prøv evt. at kigge her

http://tucows.inet.tele.dk/winnt/newsservernt.html

Det ser ud til at være et godt stykke SW :)
Avatar billede spectual Nybegynder
06. april 2001 - 02:16 #5
Nu tror jeg at han mener at han gerne vil sætte sin egen newsserver op. Ikke lave den.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. april 2001 - 10:22 #6
spectual> Hvad mente du helt med det der? Han vil sætte en server op, ikke lave en server? :-)

cookie666> Det kræver et stykke software, som jasber også har fundet.

Der findes også denne:
http://download.cnet.com/downloads/0-10066-100-898379.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-7.898379
Avatar billede spectual Nybegynder
06. april 2001 - 10:32 #7
goulduck - Jf. jasbers svar: \"Jeg vil tro at det er meget stort arbejde at skulle lave sin egen Newsserver...\" - Derfor kommenterer jeg at han formindtlig bare mener at sætte den op, ikke udvikle en newsserver.
Avatar billede jasber Nybegynder
06. april 2001 - 11:50 #8
Det er nu også derfor at jeg vedhæftede et link til en \"færdig\" newsserver til NT, den kan køres som trail, mens man tester om den er til noget :)
Avatar billede cookie666 Nybegynder
08. april 2001 - 12:33 #9
Jo jeg mener helt bestemt at jeg vil sætte min egen News server op så andre kan hente oplysninger.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. april 2001 - 19:38 #10
cookie666 - så skal du blot bruge et news server program ... så nemt er det! Du kan fx bruge et af dem, som vi har henvist til.
Avatar billede cookie666 Nybegynder
09. april 2001 - 15:19 #11
hvordan får jeg det så til at virke med min NT server men min Zyxel 202 og fast opkobling, det er ikke sådan lige at gøre kan jeg fortælle
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2001 - 20:01 #12
For jeg kan fortælle dig at \"det ER sådan lige at gøre\" - i hvert falde med en Cisco dåse.

Nu kender jeg ikke lige Zyxel udstyr alt for godt, men prøv at se denne guide. Måske kan den hjælpe med opsætningen af din dåse.

http://www.cybercity.dk/support/dsl/zyxel_1meg/

Så du skal til at lave en port-mapning på din Zyxel, så når der kommer news server request (kan ikke lige huske hvilken port) ude fra, skal din Zyxel sende det videre til din NT server.

Hvis det ikke er det, som er problemet, må du være lidt mere præsis! Er det opsætningen af softwaren? Er det opsætning af din Zyxel? Hvad får du af fejl?

http://www.cybercity.dk/support/dsl/zyxel_1meg/
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2001 - 20:02 #13
Hov, 2 gange URL .. :-)
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 05:01 #14
cookie666>> Hvordan gik det med din News Server?

/Jasber
Avatar billede cookie666 Nybegynder
09. juli 2001 - 11:00 #15
man kan lave en News Server med NT 4,0 og den kan jeg godt få til at køre med en ip adresse så andre kan komme ind på den, men jeg vil have sådan så når man skrive et navn skal man ind på den,
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 13:12 #16
Skal du så ikke lave en entry i din WINS, så kan du \"kalde\" på din server via navn.