Avatar billede dgs Nybegynder
12. juni 2005 - 15:58 Der er 5 kommentarer

CC router til TDC adsl kan man det ?

jeg har en CC router, nu har jeg sagt mit CC op og nu køre jeg med TDC (cc har ikke sagt noget om de vil have den igen :P og det er 4 mdr siden) og til TDC har jeg ingen router.. men kan jeg ikke gøre så jeg kan bruge CC Router til TDC, den skal jo selvf. flashes væk fra alt det CC sjov, men det skulle jo ikke være så svært, men er der nogle der ved hvordan man skal sætte sådan en op så det virker ?
Avatar billede khj Nybegynder
12. juni 2005 - 16:04 #1
Du har ret i at du skal resette routeren totalt. Men når du gør det, vil du så også resette passwordet ? Jeg ved fra nogle af Cisco's produkter at passwordet ikke bliver reset, men at det kræver specielle tools som kun certificerede kan dnloade. Jeg skal ærligt sige at jeg kender det kun fra deres store modeller af firewalls og routers.

Men hvis du får den reset og kan access configurationen skulle der ikke være nogle ben i resten.

Hvile mærke/model er det ?
Avatar billede dgs Nybegynder
12. juni 2005 - 16:11 #2
kan godt config den når den er reset.. ved bare ikke hvordan det skal stå

men det er modellen: prestige 650r-31 fra Zyxel
Avatar billede khj Nybegynder
12. juni 2005 - 22:26 #3
Zyxel skriver at det er et "Zero configuration" produkt. Det er jo en go' start :)

Med mindre at du har behov for at lave routing til egen webserver, mailserver etc. så tror jeg ikke at du skal gøre meget. Ihvert fald ikke for at komme igang.

Den har DHCP server indbygget som jeg er rimelig sikker på bliver sat til factory default når du laver resettet. DVS. at du får tildelt adresser i segmentet 192.168.1.x / Subnet: 255.255.255.0. - Vil jeg gætte på.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at resette den og sætte den til. Du må selvfølgelig ikke have andre DHCP server enheder i dit net når du prøver. Se om du ikke får en ip adresse på din computer (som selvfølgelig skal køre med DHCP tildelt ip). Hvis du gør får du også en gateway adresse, det er samtidig også adressen til routeren. Det vil sikkert være 192.168.1.1
Avatar billede dgs Nybegynder
12. juni 2005 - 23:01 #4
der er ingen problemer med at connecte den... jeg kan nemt komme ind og lave configs på den... men det er jo menningen at den skal "overtage" styrningen i stedet for tdc modem... for routeren fra CC fungere som et modem, det jeg ikke kan få til at virke er at den skal virke som modem.... altså der hvor min TDC modem vil jeg sætte CC router ind... det må kunne ladse gøre da man også kan købe den uden om alt det der CC sjov... altså hvor den er ren

dhcp'en er slået til men det kan jeg nu ikke lige se hvad det har med det at gøre..... ¨

jeg vil have CC routeren til at fungere som modem i stedet for TDC.. og det skal kunne ladeså gøre jeg ved bare ikke hvordan config skal være for at kunne connecte TDC net
Avatar billede khj Nybegynder
13. juni 2005 - 03:12 #5
OK. Jeg kender intet til "den anden side" af TDC modemet. Jeg ved at man før i tiden kunne købe udstyr selv og koble til. Men det var den gang de kørte med ATM interfaces.

DHCP'en nævnte jeg kun hvis du ikke vidst hvordan du skulle få fat i routeren efter at den var sat på...

Beklager jeg ikke kan hjælpe med det. Prøv evt. at ringe til TDC hotline. Jeg håber at du får det til at virke.