Avatar billede anoz Nybegynder
12. juni 2005 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Begrænset eller ingen forbindelse

Hej,

Min mors computer kan pludselig ikke komme på nettet - LAN-forbindelsen siger bare, at der er begrænset eller ingen forbindelse. Vi har prøvet at reparere forbindelse, men uden resultat. Jeg kan sagtens komme på nettet med det samme netstik, så det er altså ikke selve forbindelsen der er noget galt med.

Nogen der har et par gode ideer??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2005 - 14:52 #1
Prøv først at slukke routeren helt. (ryk strømstikket ud) og tænd den igen. Reparer herefter forbindelsen.
Virker det ikke så prøv at gå i enhedshåndteringen og fjern netkortet og genstarte.
Begrænset eller ingen forbindelse betyder at netkortet ikke kunne få en ipaddresse af routeren/udbyderen og når man fjerner netkortet og genstarter bliver driveren geninstalleret, og retter forhåbentlig fejlen.
Avatar billede anoz Nybegynder
12. juni 2005 - 15:23 #2
Hej tonny,

Routeren tror jeg ikke, at der er noget galt med, for jeg kan tage netstikket ud af min mors computer og sætte det direkte i min egen computer og så er der forbindelse.

Vi har lige prøvet at fjerne netkortet, men uden det store resultat.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2005 - 23:03 #3
Prøv LSP-fix fra denne side:
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede anoz Nybegynder
15. juni 2005 - 17:48 #4
hej... undskyld den manglende respons, men jeg har ikke fået nogen mails om indlæg...

nå, men problemet har tilsyneladende løst sig selv i mellemtiden.

-> vejmand, hvis du lægger et svar så deler jeg points i tre - så får i begge lidt for jeres tid...

mvh
anoz
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2005 - 06:59 #5
Oki, kommer her. c",)
Avatar billede kawzood Nybegynder
22. november 2006 - 00:01 #6
Hej Anoz, hvordan fik du løst problemet ?
Har samme problem :(
Avatar billede anoz Nybegynder
22. november 2006 - 16:58 #7
Hey duadz,

Som du kan se, så løste problemet sig selv, men du kan da lige prøve at fortælle, hvordan dit netværk er sat op - f.eks. bruger du router, er der flere computere på netværket, har du dynamisk eller fast ip (og hvor mange) osv osv osv...

mvh
anoz