Avatar billede roscoe27 Nybegynder
11. juni 2005 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stjålet indhold

Hvordan er det lige man finder ud af, hvem der ejer et domæne (DK), hvis registreringsoplysningerne er skjulte.

Pgl. site har en del artikler (1 af mine) som er beskyttet af copyright på sit site.

Der er også artikler fra DR, I Form og et par af bufferzones.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 22:41 #1
Du kan bruge en whois-tjeneste som eksempelvis dk-hostmasters: http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=69&action=cmsview&language=da&
Avatar billede wickedd Juniormester
11. juni 2005 - 22:45 #2
Hvis oplysningerne er skjulte, så skal du kontakte dk-hostmaster.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 22:46 #3
Ja, det kommer naturligvis an på hvad du mener med at registreringsoplysningerne er skjulte. Hvis du ikke kan se oplysningerne i whois-tjenesten, må du som wickedd siger kontakte dk-hostmaster.
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2005 - 16:01 #4
kunne vi ikke få linket til sitet?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
12. juni 2005 - 17:51 #5
Jo da, greed.dk  - meget sigende:-)

En søgning på www.greed.dk/artikler&hl=da&lr=&filter=0" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=site:www.greed.dk/artikler&hl=da&lr=&filter=0 viser dog, at siderne var aktive indtil for nylig.

Indholdet var under "artikler", der nu ikke indeholder noget længere.

Jeg fandt hans emailadresse efter en henvedelse til partner ads.
Avatar billede demib Nybegynder
21. august 2005 - 18:43 #6
Whois informationer kan skjules på mange måder. Anvendes f.eks. en "privacy service" som den firmaer som Moniker.com bruger er der INGEN som helst mulighed for at finde frem til dem der står bag domænet (med mindre du er FBI eller CIA eller på anden måde kan overbevise det amerikanske retssystem om at du skal have fat i de informationer.)
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2005 - 18:45 #7
Med hensyn til greed.dk, hvis du skal have fat i dem skal du kontakte DK-Hostmaster, men der skal normalt ligge en anmeldelse før de vil kigge på sagen !