Avatar billede nicocarlos Nybegynder
10. juni 2005 - 23:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af box

Hejsa

Jeg har lavet en box "Rounded Rectangle", men problemer er når man laver den i f.eks. PSP, så kan den jo ikke udvides hvis der skal stå meget tekst i boksen. Er der nogle muligheder for at lave en "Rounded Rectangle" sådan så den kan udvides når man skriver en masse tekst i

mvh nicocarlos
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 23:37 #1
Er det i forbindelse med html du tænker på?

Så skal du dele din box op i hjørner og lige streger. Stregerne lægger du som baggrund i cellen og nå den så udvider sig vil de bare gentages, mens hjørnerne bliver hvor de er.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
10. juni 2005 - 23:41 #2
ja det er nemlig i forbindelse med html. Jeg er med på hvordan jeg nogenlunde skal dele det op. Men skal hjørnerne også lægges ind som baggrund? Og jeg kan ikke helt se hvordan stregerne bliver længere sådan umiddelbart fordi de har vel en fast længde?
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 23:45 #3
Her er et eksempel:
http://www.nicolin.dk/div/border/border.htm

Baggrundsbilleder gentager umiddelbart sig selv så længe der er plads, med mindre du via css angiver at det ikke må gentage sig selv, kun gentage sig på Y eller X akslen....
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
10. juni 2005 - 23:48 #4
okay så er jeg vist med takker
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juni 2005 - 23:49 #5
Har lige lagt et billede af min lige streg i toppen, så du kan se hvordan det ser ud...  samme link.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. juni 2005 - 00:06 #6
hmm hvad nu hvis jeg skal bruge sådan flere i træk jeg mener til et forum hvor der er flere bokse efter hinanden så kan man jo ikke bare smide dem under baggrund eller?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juni 2005 - 00:20 #7
Hvad mener du med flere i træk?

Du skal bygge din box op i f.eks. en tabel (3 rækker x 3 kollonner).

Hvis du skal bruge din box flere steder - kopierer du bare hele tabellen med boxen i og sætter ind et andet sted/nedenunder og så har du 2....

Forstår måske ikke helt spørgsmålet?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. juni 2005 - 01:12 #8
nej det var dumt tænkte på at man skulle ændre baggrund på <body> delen hehe sry
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. juni 2005 - 01:33 #9
jeg har stadig et lille problem fordi at den boks, jeg vil helst ikke have den starter med at være 100%, hvis der nu kun er en (jeg hentyder til f.eks. forum)kan man ikke lave den noget til at starte med og så hvis der bliver skrevet mere tekst så skal den udvide sig?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
11. juni 2005 - 01:39 #10
doh bare glem det jeg er træt smutter i seng nu .)