Avatar billede jepsen83 Nybegynder
09. juni 2005 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp med slideshow i flash

Hej.
Nu har jeg siddet i 3 dage og forsøgt mig med at lave et slideshow i flash, dog uden held.

Det jeg ønsker at lave er et slideshow som henter billeder eksternt. Der skal være fade in/out overgange og man skal selv kunne navigere frem og tilbage blandt billederne (Ikke auto altså). Lyder ikke særligt svært vel:-)

Jeg har tidligere forsøgt mig med Pyromans slideshow-artikel, også uden held.

Håber nogen har tid og lyst til at hjælpe?
Mvh Søren
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juni 2005 - 17:19 #1
du kunne jo starte med macromedias egen helt udemærkede sample/tutorial
som ligge i /.../programfiles/macromedia/flash og så enten i samples ieller tutorials afhængigt af versionen , både MX og Flash5 har udemærkede .fla'er som kan det du søger...så vidt jeg husker hedder den "gallery.fla" men er ikke helt sikker...
den er med dynamiske billeder den er generisk og har preloader med.
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
09. juni 2005 - 18:29 #2
nu har jeg surfet lidt rundt og denne (http://actionscript-toolbox.com/samplemx_slideshow.php) er den tæteste jeg kan komme mine krav, den er dog automatisk (hvilket den ikke skal være), så jeg vil høre om der er nogen der kan ændre den, så men selv kan klikke sig frem og tilbage mellem billederne.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
11. juni 2005 - 13:49 #3
Hej
Jeg fik hjælp i dette spørgsmål til et diasshow, http://www.eksperten.dk/spm/616447
som kan det meste af det du efterlyser, dog kan man ikke navigere mellem billederne. Måske kan du rette koden til. Du skal se på det accepterede svar og så ligger der lidt forklaringer både før og efter svaret.
Dette show kører med fire billeder og kan nemt rettes til flere billeder.

Mvh bentjuul
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. juni 2005 - 17:22 #4
"samplen" som beskrevet ovenfor gør nøjagtigt det, prøv det.
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2005 - 07:40 #5
sååå er det vist ved at være lukketid for dette spørgsmål..?
:-)
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2005 - 01:54 #6
x