Avatar billede kexe Nybegynder
03. juni 2005 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Loaded text i en loaded movie

Hej Ekperter..
jeg har lavet en lille movie/hjemmeside kaldet "home". på den har jeg en knap der hedder news. når der trykkes loades movien "newsmovie".(på level 1 hvis det kan hjælpe)
I "newsmovie" har jeg et textfelt hvor der loades "news.txt", en knap til scroll op, og en til ned.
Min "newsmovie" virker precis som den skal når jeg kører den for sig selv. men når jeg trykker på news i min "home.swf" er det kun de to scroll knapper der kommer frem.
plz hjælp mig?
sig til hvis jeg skal uddybe mere..
Avatar billede mat Nybegynder
03. juni 2005 - 22:25 #1
Når du loader en swf ind i en anden ændres stierne til de objekter i din eksterne swf. Dvs alle _root referencer er ikke længere roden i den eksterne fil. Prøv at skrive this istedet for _root og se om det hjælper?
Avatar billede kexe Nybegynder
04. juni 2005 - 03:10 #2
du mener i min "newsmovie.swf" this.loadVariablesNum("news.txt", 0);  ?
skal lige siges at som der er nu står der ikke _root foran for så vises teksten heller ikke i "newsmovie.swf" der står altså kun
loadVariablesNum("news.txt", 0);
Avatar billede mat Nybegynder
04. juni 2005 - 14:59 #3
Du loader teksten ind i level 0, og hvis du loader den ind når din pågældende swf med tekstefeltet ligger i et andet level så har du vel balladen der? (kig evt på LoadVars objektet i hjælpen, det er lidt mere up to date).
Avatar billede kexe Nybegynder
04. juni 2005 - 19:31 #4
Fantastisk...ændrede loadVariablesNum("news.txt", 0); til loadVariablesNum("news.txt", 1);  så den godt nok ikke virker for sig selv, men tilgengæld i "home.swf".
tak for hjælpen Mat
Ved ikke om jeg skal oprette et nyt spørgsmål, men har anskaffet mig 2 nye problemer
1. I min news.txt er alt som det skal være, men i swf filerne viser den ikke æøå men firkanter i stedet.
2. textfelt er "input text" for at det virker self. hvordan kan jeg gøre såledesat man ikke kan slette teksten fra browseren?
Avatar billede mat Nybegynder
05. juni 2005 - 18:04 #5
1. Prøv at gemme din tekstfil som utf-8 encoded (du kan f.eks gøre det i notepad). Har din font ÆØÅ?

2. Skal det være et input felt? Det lyder som om du bare vil have et dynamisk tekstfelt - ændr dit tekstfelt til "dynamic".

mvh mat
Avatar billede kexe Nybegynder
06. juni 2005 - 23:46 #6
Tak for hjælpen mat....havde tænkt på det med fonten, men anede ikke det med formatet. Nu virke det hele som det skal.
Igen TAK!