Avatar billede poull Nybegynder
05. april 2001 - 11:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende ikoner

Jeg har et mindre problem, som faktisk ikke er noget problem ud over det undrer mig og det er:

Alle mine ikoner vedrørende office(både doc og selve program ikonerne) er væk, samt zip og avi. Men associationerne funker stadig.

Hvordan kan det hænge sammen ???
Avatar billede msmows Nybegynder
05. april 2001 - 11:55 #1
Prøv at slette \"ShellIconCache\" i Windowsmappen, genstart. Det løser ofte den slags problemer. Det er en cachefil der kan korrumperes eller \"overfyldes\".
Avatar billede poull Nybegynder
18. april 2001 - 09:12 #2
Jeg beklager at jeg ikke har svaret før.
Det hjalp ikke at slette ShellIconCache.
Avatar billede simperfive Nybegynder
03. maj 2001 - 23:05 #3
hmmm kender det godt !
har selv haft problemet!
men jeg har egentligt ikke nogen serlig løsning.

men prøv at vente et par dage og se om de ikke kommer igen !
jeg fik min tilbage efter et pardage og har ikke haft problemet siden
Avatar billede poull Nybegynder
04. maj 2001 - 09:43 #4
Det varede i en måned, men da jeg ca hver 2. måned formatere min comp så er problemt væk her efter, men defor kunne det være rart hvis der var nogen der vidste et mere konkret svar
Avatar billede simperfive Nybegynder
04. maj 2001 - 15:06 #5
hmm jeg har siddet lidt og tænkt over det.
egenskaber på desktop -> udseende -> inder under udseende  her kan du vælge en standart windows setting
du kan vælge det i den øverste af de 3 kasser !
kassen er tom fra start. men her kan du vælge indstillinger. hvis du vælger windows klassic tror jeg det e¨r. så skulle du kunne få dine ikoner igen.
er dog ikke helt sikker det er lidt tid siden ejg sidst kørte winME
Avatar billede poull Nybegynder
07. maj 2001 - 11:44 #6
det der har det ikke noget med hvilke ikoner der hører til hvilke fil-typer, det er da lkun ting som størrelse på ikoner.

Kan det måske være en fejl i registreringsdatabasen ved fx forkert lukning eller?
Avatar billede simperfive Nybegynder
20. maj 2001 - 01:56 #7
hmm ja det er faktisk en muligt hed.
hmm selv om det ikke virker så sandsynligt. hmmm
men hvis det sker igen kan du jo prøve at bruge regclean.

ellr msåke tage en backu op din registrerings database.

men der er også det alterne tiv at du kan køre en system restore.
så kan du sætte din comp tilbage til den tilstand den var i for en dag/ugen siden. også skulle den gerne fjerene fejlene.
dette duer også hvis du har lavet noget andet lort. fx. installeret et forkert program der fuck et eller andet op.

har selv brugt det. da jeg engna installere en tidsbestem beta af diretx 8.0
da betaen var for gammel kunne jeg ikke opdatere den og jeg kunne ikke af installere den.
men så kørte jeg en system restore til dagen før jeg installere directx også wupti..

håber det kan hjælpe sig
Avatar billede poull Nybegynder
21. maj 2001 - 09:50 #8
Jo det er da vældig smart med det der restore, men det fylder a pommern til.

jeg kan ikke lige se hvordan et program der rydder op i redistreringsdatabasen kan hjælpe.
Avatar billede simperfive Nybegynder
21. maj 2001 - 20:35 #9
jeg ved heller ikke om regedit kan hjælp.
men alt bliver jo styret via registrerings databasen.
så det er sandsynligt vis en fejl der der gør at du ikke har nogle ikoner
Avatar billede poull Nybegynder
22. maj 2001 - 11:35 #10
Nå, men det ser ikke ud til at der er nogen der oplevet præcist det samme og da jeg (som tidligere nævnt) har formateret i mellemtiden og derfor ikke mulighed for at afprøve svarene.

Jeg giver pointene for et forsøg på at løse problemet, for det kunne godt være at det havde løst problemet.