Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2005 - 00:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

wap startside

Hej Eksperter.

Jeg har lavet en lille wap side - men jeg kan ikke blot indtaste URL'en til mit TLD... den skal kende hele stien til filen - hvad skal startfilen til wap hedde, for at telefonen finder den?

Jeg sidder med et wabhotel, hvor de bruger microsoft servere, så jeg kan heller ikke henvise til filen i en htaccess :(

/jsc
Avatar billede janegil Nybegynder
03. juni 2005 - 11:09 #1
bruk default.asp (sannsynligvis, men avhengig av hotellets konfigurasjon), test litt på Accept: og User-Agent: feltene i HTTP-headeren, og redirect til start.htm eller start.wml, avhengig av om du tror den besøkende er en telefon eller en PC. Men du kommer til å gjette feil, så lag gjensidige lenker mellom start.htm og start.wml.

Accept: text/vnd.wap.wml tyder på at det er en telefon. Opera på PC forstår WML, men deklarerer det ikke, vil du så teste WML med Opera, skal du gå til /start.wml.

PS: det er ikke telefonen som finner en default-fil, det er serveren.
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2005 - 14:32 #2
du har ret... det var default.asp

iøvrigt, så bruger jeg nu dette script som jeg fandt her på eksperten:

<% if instr(Request.ServerVariables (\"HTTP_ACCEPT\"), \"*/*\") then
response.redirect (\"index.asp\")
else
Response.ContentType = \"text/vnd.wap.wml\"
end if
%><?xml version=\"1.0\"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\" \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">
<wml>
<card id=\"start\"><p>
Bla<br/>
bla<br/>
</p>
</card>
</wml>

det virker upåklageligt!

/jsc