Avatar billede galan Nybegynder
02. juni 2005 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få min router til at virke

Hej eksperter.

Jeg har en ganske almindelig kabel forbinnelse hos stofa, og hra hidtil kun haft brug for 1 computer tilkoblet...

Da jeg nu har fået flere, har jeg så valgt ikke at benytte mig af familie pakken og har købt en router. Jeg har købt en sandberg Wireless G54 Router, da jeg også har bærbar som gerne skulle kunne benyttes.

Nu er jeg ikke den store netværks haj, så var totalt lost da jeg satte den til og det ikke virkede. jeg har så fundet ud af at for at det virker skal jeg finde en MAC adresse på routeren og tilkoble det automatisk login på stofas side.

Det har jeg så gjordt men ligelidt har det hjulpet. jeg kan hverken komme ind på login siden fra nogen af computerne som er forbunet til routeren via netstik.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. juni 2005 - 16:03 #1
Er i samme situation - har nyindkøbt router stående, men er ikke kommet igang med at sætte den op, så jeg kan sikkert ikke hjælpe.

1. Skal kun den bærbare tilsluttes trådløst og dine stationære med et "lige igennem" kabel, eller er de også trødløse?
2. Hvilken Windows er på dine maskiner?
3. Får dine PC'er tildelt en intern IP fra routerens DHCP, og kan du pinge routeren?
4. Kan nogen af de tilsluttede PC'er se hinanden på netværket? Dvs. Fil- og printerdeling skal være aktiveret, brugere skal være oprettet på hver PC, de skal være i samme arbejdsgruppe og mindst en mappe eller et drev skal være delt på hver.

Spørgsmålene skal ikke besvares, er blot lidt vejledning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2005 - 20:22 #2
Jeg går ud fra, at du har XP, og der er i kontrolpanelet en Netværks Installation Guide. Den kører du. Du skal vælge "Denne computer opretter forbindelse til internettet gennem en privat gateway.".

Det gør du på begge PC'ere.

Når det er gjort, så kan du lige læse manualen til din router, for jeg er sikker på, at det står beskrevet deri, hvordan du sætter routeren op.
Avatar billede smooth Nybegynder
05. juni 2005 - 14:41 #3
Har du prøvet at resette routeren og prøve igen ? Det kan være at du har slået noget fra som du ikke skulle. Prøv at genstarte måde Stofanets modem og din nye router og se om det skulle hjælpe.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 11:02 #4
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede galan Nybegynder
30. juli 2007 - 22:08 #5
lukket