Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
01. juni 2005 - 12:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Værktøj til Programmering af mobiltelefon

Jeg søger et værktøj til at kunne udvikle små spil til til en mobiltelefon. Jeg har tænkt på j2me men er i til om det ikke er mere webbaseret til mobil.

Jeg skal som sagt bruge det til at implementere spil i en mobiltlf.

Nogen som kender noget til det, eller tourtorials eller noget andet materiale.
Avatar billede mat Nybegynder
01. juni 2005 - 13:14 #1
Gå ind på http://java.sun.com/j2me/index.jsp - der er masser af hjælp at hente (selvom det til tider kræver lidt tålmodighed at finde).

Du kan bruge wireless tool kit til at emulere et mobilmiljø med. Diverse producenter har desuden emulatorer man kan hente (men de er osse lidt svære at finde).

Java på mobiler er ikke nødvendigvis "webbaserede". Alle mobiler med KVM'en (en letvægts java virtual machine) kan i princippet køre dine J2ME apps.

mvh mat
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
01. juni 2005 - 13:33 #2
Vil det sige at jeg vha. J2ME kan lave et spil som jeg kan implementere i en mobil telefon?
Avatar billede mat Nybegynder
01. juni 2005 - 13:48 #3
jeps, du koder det i J2ME og får wireless tool kit til at lave en fin lille pakke til dig som du kan hente over på din mobil.
Avatar billede mat Nybegynder
01. juni 2005 - 13:54 #4
Lidt uddybning, i wireless tool kit vælger du at lave et nyt projekt. Den laver så en folder til dig i sin egen mappes apps-folder, med det navn du har givet projektet. I denne folder er der bl.a en source folder (den hedder src), i denne ligger du din kilde kode. I res folderen lægger du de billeder dit program bruger. Når du pakker fra wireless tool kit, smider den en jar og en jad fil i bin folderen, og det er dem du skal bruge på din telefon.
Over http (via bogmærker) kan du bare pege på jad filen så ordner telefonen selv resten. Du kan også overføre via bluetooth.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
01. juni 2005 - 14:12 #5
Okay tak for det. Jeg koder mit spil i J2ME og pakker det til implementering i Wireless tool kit. Det vil jeg prøve tak for hjælpen.
Avatar billede mat Nybegynder
01. juni 2005 - 14:13 #6
np, held og lykke med det :)
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
01. juni 2005 - 14:14 #7
Så MAT hvis du lige smider et svar så kan du få dine Point.