Avatar billede tiger_dk Mester
31. maj 2005 - 20:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Datakabel til Nokia 6610i

Hej !

Jeg har sån en Nokia 6610i, og i den sammenhæng ville jeg have sån et datakabel, jeg havde opdaget at man kan lave lyde og overføre billeder fra mobilen til ens pc osv. Men jeg må sige, jeg har sku ikke haft meget held med det, jeg købte det d. 18/09-04, og det har faktisk kun virket 2 gange mener jeg. Jeg har ikke rigtig haft tid til at kigge på det før nu efter, der er hver gang jeg sætte kablet i telefonen, så står der "Ekstraudstyr ikke understøttet" i displayet, det skulle ikke passe ifølge brugsanvisningen, hvor der står at kablet understøtter 6610i plus en masse andre nokia telefoner.

Det er sån et DKU-5 datakabel til Nokia og ifølge det her http://www.modify.dk/?page=products&mode=datakabler&product=dku5#dku5 hvor jeg købte det i sin tid, understøtter det 6610i plus en masse andre ! Men hvorfor fanden, står der i displayet hver gang jeg sætter kablet i "Ekstraudstyr ikke understøttet", når der står det er understøttet ?? Det kan jeg ikke lige se logikken i måske i kan give mig et svar på det ??

Jeg synes jeg prøvet det hele , slettet og installeret programmet igen osv. !!

Jeg har nemlig en masse ting på mobilen, jeg gerne vil have overført til pc'en !

Det sjove er sådanset gået af balonen, når det ikke rigtig virker, så har det været spild af penge !!

Mvh
tiger_dk
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 20:49 #1
Lyder som et defekt kabel (har arbejdet som mobil telefon tekniker,og ofte var fejlen at kablet er uoriginalt / eller fejl i softwaren)
Avatar billede tiger_dk Mester
31. maj 2005 - 21:41 #2
Så må det næste være et defekt kabel, for jeg har prøvet softwaren og den er orginal, nemlig fra Nokia og jeg har lige hentet en ny version af det, der er stadig ingen forbindelse mellem mobil og pc ! Jeg vil prøve at skrive til forhandleren og forklare som det er og prøve at få et nyt ! Så kan jeg lige vende tilbage med response !
Avatar billede tiger_dk Mester
31. maj 2005 - 21:59 #3
jeg tror kablet er uoriginalt, for Nokia's logo er ikke der på ! Nu venter jeg bare svar, fra dem !
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 22:12 #4
kablet er ikke originalt, et originalt koster ca 350-400 (mener jeg)
Avatar billede tiger_dk Mester
31. maj 2005 - 23:36 #5
Ok
Avatar billede werd Nybegynder
01. juni 2005 - 16:55 #6
ja det er rigtigt.. Selvom kablet hos modify hedder dku-5 er det uoriginalt. Det er jo egentlig svindel men mit kabel virker fint nok så jeg gør ikke mere ved det. Jeg synes du skal få dine penge tilbage
Avatar billede tiger_dk Mester
02. juni 2005 - 12:09 #7
jeg har sendt det retur og får det byttet ! Jeg får det nok i morgen eller overmorgen !
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 18:06 #8
ok, lægger lige et svar så ;)
Avatar billede tiger_dk Mester
07. juni 2005 - 18:09 #9
hvorfor kan jeg ikke give pont, jeg trykker og trykker på Accepter !
Avatar billede tiger_dk Mester
07. juni 2005 - 18:11 #10
Det virker forsten nu, jeg fik et nyt kabel i dag !! Havde lidt problemer, men det skulle virke nu !
Avatar billede tiger_dk Mester
07. juni 2005 - 19:02 #11
nu virker det, jeg skulle lige makere dit navn !
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2005 - 00:42 #12
det var godt ;)