Avatar billede -killerboy- Nybegynder
04. april 2001 - 23:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

centrering af logo

Hvordan gør man sådan at siden starter op med at centrere på Logo\'et? sådan man kan scroole OP og NED...?

www.csmaps.dyndns.dk
Avatar billede theartist Nybegynder
04. april 2001 - 23:29 #1
en side vil som standard altid starte fra toppen. eller fra toppen af et bookmark, men et sådan kan du jo heller ikke bare sætte opover dit logo, så ville den kun hoppe ned alt efter hvilken opløsning brugeren kørte...
Avatar billede theartist Nybegynder
04. april 2001 - 23:30 #2
Dit logo ville så være centreret på en 800x600, men ikke på en 1024x768, så umiddelbart er der ikke nogen løsning på dette.
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. april 2001 - 02:23 #3
Indtæt en helt almindelig tabel og lad den fylde 100% af sitet. Så skal du bare centrere billedet i den midterste celle og vupti - billedet er i midten af sitet!
Avatar billede prodic Mester
05. april 2001 - 10:29 #4
Grunden til at siden scroller er pga din tekst foroven. Hvis du laver den på en linie, og derunder logoet - og indsætter det i en enkelt tabel på 100% højde og bredde og bare lader den være i center. Så skal du såmænd se løjer, så virker det skam nok.

Er det forståeligt nok?
Avatar billede theartist Nybegynder
05. april 2001 - 10:33 #5
Cerwins løsning er så kun en lappeløsning.

Du opnår ikke den ønskede effekt, som du ønsker, så snart du lægger indhold opover og under logoet. Fylder din side så mere end skærmens 100% vil denne alligevel starte fra toppen og ikke centrere dit logo.

Avatar billede theartist Nybegynder
05. april 2001 - 10:35 #6
nu er jeg lidt paf, har jeg misforstået spørgsmålet når du siger at du ALTID vil have dit logo centreret fra start og så skal man kunne scrolle henholdvis op og læse lidt tekst og ned for at læse lidt tekst!
Avatar billede prodic Mester
05. april 2001 - 10:38 #7
Der står godt nok kan og ikke altid. Men ellers ser jeg også en anelse undrende ud lige nu...