Avatar billede mullemuzz Nybegynder
30. maj 2005 - 17:00 Der er 8 kommentarer

lyd på hjemme sider

vi er i gang med og lave vores bryllups side og il gerne have en baggrunds lyd på som brude valsen dert har vi høre  ander stedder  hvor dan gøre jeg det
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. maj 2005 - 17:13 #1
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 18:49 #2
<ole>

Hvis du i stedet laver din side, så musikken kan tilvælges - og sætter en tæller på - vil du opdage, at kun ganske få gør det.
Laver du i stedet mulighed for at folk kan fravælge musikken - og sætter en tæller på - vil du uden tvivl opdage, at det gør langt flere.

De brugerundersøgelser, jeg har set, viser, at herlighedsværdien musik på hjemmesider er voldsomt overvurderet - og at det synes uønsket af de fleste  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. maj 2005 - 19:27 #3
Olebole, du er altid så korrekt! :o) (og klog) :o(
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 21:20 #4
nøøøhhh ... jeg er bare en gammel, sur mand  :D

Jeg har selv spillet musik i 48 år, arbejdede som lydtekniker i 20, var gift med professionel musiker i 12 og har generelt et passioneret forhold til musik ... hvorfor jeg altid selv lukker for 'støj' på hjemmesider  :)

Efterhånden kan jeg ikke få lov at slippe en baglæns luftstrøm, uden mine omgivelser absolut skal ledsage den med en fanfare eller jingle. Jeg kan ikke få en DSB-oplysning uden en jingle ... jeg kan ikke ringe til en offentlig telefon uden at få en jingle i øret ... jeg kan ikke køre i bus eller tog uden at blive overfaldet af en syndflod af umusikalske ringetoner ... alle TV/Radio udsendelser - og trailers om samme - er fedtet ind i jingles, før efter og under.

Musikindustrien kan godt skyde skylden på WWW for det dalende CD-salg og den stigende pirat-kopiering.
Sært er det dog, at ingen spekulerer over, om ikke respekten for musik - og det ophøjede ved musik - blot er svundet til nulpunktet, fordi vi er så over-stop-fodrede, at uopfordret afspilning af musik, muzak, jingles og fanfarer nærmest er ved at føles som et overgreb på ens personlige frihed  :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2005 - 21:22 #5
Hov ... der blev jeg zq da lige 10 år ældre! "Jeg har selv spillet musik i 38 år [...]" skulle der nok have stået  ;D
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. maj 2005 - 21:35 #6
Jeg lover aldrig at spørge igen! :o)
Men du har jo ganske ret....
Avatar billede mullemuzz Nybegynder
31. maj 2005 - 19:48 #7
ja det kan godt være i syntes detmen nu vil jeg bae have en lyd på min side vis folk ikke kan lide det kan dei jo smutte igen
hilsen allan
Avatar billede proman Nybegynder
11. december 2005 - 00:27 #8
luk spørgsmålet evt?