Avatar billede kiki Juniormester
30. maj 2005 - 13:57 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket program er det bedste til at lave hjemmesider?

Hvilket program er det bedste til at lave hjemmesider? Jeg mener hvilket program kan mest? Eneste krav er at det er et WYSIWYG (What You See Is What You Get) jeg har ikke løst til at begynde at lære html-koder.
Avatar billede busschou Praktikant
30. maj 2005 - 13:59 #1
Jeg kender ingen gratis og vil derfor foreslå frontpage
Det ligger nemlig i min office pakke :o)
Af andre er der Macromedias DreamWeaver som er dyere
Adobe har vist også en udgave i den dyre ende
Avatar billede z1n Nybegynder
30. maj 2005 - 14:03 #2
DreamWeaver er klart at foretrække. over både frontpage og adobes golive.

Hent en trail version og tjek det ud. :D
Avatar billede dennis_p Nybegynder
30. maj 2005 - 14:04 #3
Dreamweaver klart No. 1
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2005 - 14:07 #4
Ligesom du ikke kun har en hammer i din værktøjskasse, har du også brug for mere end et værktøj til hjemmesider. Jeg nævner i flæng

Nodepat til kodeeditering
Stones webwriter til kodeeditering og andet web programmering
Swish til flsah bannere og andet
Microsoft Web matrix til .net og andet
Photoshop til billedbehandling
Illustrator til tegninger
Flash til flashfilm og andet
Frontpage til opsætning af site struktur og andet
Adobe acrobat eller tilsvarende til generering af pdf filer.
Visio til sitestrukture flowchards og andet
Avatar billede phm0504 Nybegynder
30. maj 2005 - 14:17 #5
Jeg vil anbefale NVU, som du kan finde på denne adresse:

http://www.mozilladanmark.dk/nvu/

---phm0504
Avatar billede trim Praktikant
30. maj 2005 - 14:19 #6
jeg vil klart sige dreamweaver, Har brugt det flere år og er forholdsvis nemt at gå til. Det kan desuden meget mere end frontpage. Held og lykke med programmet
Avatar billede kiki Juniormester
30. maj 2005 - 14:55 #7
Hmm. Flest siger DreamWeaver.
Jeg havde lidt på fornemmelsen at det var DreamWeaver som var bedst, men den er jo MEGET dyr (ca. 4000 tror jeg) og håbede derfor på et lige så godt program til 1-2000.
Jeg har frontpage nu, men er meget sur over at den laver om på siderne.
Avatar billede busschou Praktikant
30. maj 2005 - 15:01 #8
hehe
Jeg skrev jo også frontpage pga pris niveauet ;o)
For Dreamweaver er da favorit.
I mine øjne kan man dog låne mange bøger om html for de penge, eller tage fri fra arbejde længe og lære html og lære kode det faktisk uden et wysiwyg program
Men sådan er man jo så forskellig :o)
Avatar billede phm0504 Nybegynder
30. maj 2005 - 15:23 #9
Giv NVU en chance - den er gratis, med dansk sprog - og så laver den valid kode!

---phm0504