Avatar billede glonda Nybegynder
30. maj 2005 - 11:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtig iframe?

Hej
jeg skal lave et gennemsigtigt iframe men kan ikke få det til at fungere.. jeg har søgt og læst flere steder men kan ikke få det til at fungere:

<style>
.body{background: transparent;}
</style>

i body'en i selve dokumentet og skrive dette på siden

<iframe allowtransparency="true" name="index" "true" frameborder="0" src="texttilforside.htm" height="480" width="800" scrolling="auto">Røv</iframe>

jeg kan ikke se om der er nogle fejl da det er første gang jeg leger med iframe og bestemt ikke en haj til koder..

plz er der ikke en der er sød at fortælle mig hvordan jeg gør
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. maj 2005 - 11:58 #1
En iFrame er præcis som en "rigtig" frame, hvis du kender til det. Dens indholds udseende er bestemt af den side der indlæses i den, i dit tilfælde texttilforside.htm. Der hvor du skriver Røv skal der ikke stå noget, eller det er i hvert fald ikke meningen. Den tekst vil kun blive vist i en browser der ikke understøtter iframes.

Ang trqansparency, så har jeg ikke selv prøvet det, men se her:

Using Transparency with Inline Floating Frames
Although Internet Explorer has supported transparent elements since Internet Explorer 4.0, only Internet Explorer 5.5 supports transparent content with inline floating frames.

The following conditions must be met to define transparent content for inline floating frames.

The ALLOWTRANSPARENCY attribute, used with the IFRAME element, must be set to true.
In the IFRAME content source document, the background-color or BGCOLOR attribute of the BODY element must be set to transparent.
Note  The BGCOLOR attribute can be applied to the BODY element, but it is deprecated as of HTML 4.0. It is recommended that you use the background-color attribute instead.
The following example shows how to apply the background-color attribute to the IFRAME content source file.

<HTML>
<BODY  STYLE="background-color:transparent">
<P>Transparent.
</BODY>
</HTML>

The following example shows how the IFRAME element is written for transparent content.

<IFRAME NAME="Frame1" SRC="frame.htm" ALLOWTRANSPARENCY="true">
</IFRAME>
Avatar billede miss-g Seniormester
30. maj 2005 - 14:58 #2
Har netop en lille vejledning her (på dansk):
http://www.nicolin.dk/multimedia/dream-iframes.htm

Som vist bekræfter det idanielsen siger. Det virker ihvertfald fint hos mig.
Avatar billede glonda Nybegynder
02. juni 2005 - 21:06 #3
TUSINDTAK