Avatar billede krusnof Nybegynder
29. maj 2005 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet!

Jeg var oppe hos en ven forleden, og ville hjælpe med at sætte en trådløs router op. I forvejen var de koblet op via 2 forskellige boske (hvoraf en af dem stod der ISDN på, men skulle ikke mene, at det var det!). Først gik nettet udenfra ind i den "ISDN" boks, som gik videre til en lille boks, som derefter gik videre til en almindelig router. Efter jeg havde prøvet at sætte den trådløse til ville den ikke på nettet! Jeg kunne godt konfigurere den trådløse enhed, men heller ikke mere. Da jeg så satte det gamle system tilbage, så ville den stadig ikke på nettet.
Jeg ved godt det kan være lidt svært at hjælpe, når man ikke har systemet foran sig, men håber at I kan hjælpe alligevel.
Det skal desuden siges, at jeg ikke selv sidder ved systemet, så kan ikke tjekke det lige med det samme!

På forhånd tak.
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. maj 2005 - 21:28 #1
Jeg tror at det er fordi at routeren samt den trådløse box havde begge to forskellige DHCP servere.. Men der vil selvfølgelig være en ISDN box foran routeren , hvis der er installeret ISDN i huset
Avatar billede krusnof Nybegynder
29. maj 2005 - 21:32 #2
Jeg satte den trådløse til DHCP server on. Den med kabler, vidste jeg ikke hvordan jeg pillede ved mht. indstillingerne! Kommer i tanke om, at netkortet på computeren have DNS-adresse sat til. Ikke IP, og kun den først DNS. Satte den tilbage med samme indstilling, men uden resultat!
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. juni 2005 - 02:59 #3
Nevermind, men tak.