Avatar billede djio Nybegynder
29. maj 2005 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave et simpelt login

Hej.

Nu har jeg bikset med nogle forskellige scripts, men enten har de været for avanceret, eller også har de ikke ikke virket ordenligt. Så nu vil jeg spørge jer. :)

Man skal kunne skrive en kode også trykke Login.
Fx.:
Kodeord: [Indtast kode her]
[Login]

også sender den en hen til en anden side, hvis koden er rigtig.

Med venlig hilsen
Tommy Thomsen
Avatar billede plazm Nybegynder
29. maj 2005 - 18:03 #1
<?php
if(md5($_POST['password']) == md5("dit-password-her")){header("location: andenside.php");}
?>
<form action="login.php" method="post">
<input type="password" name="password"><input type="submit" value="login">
</form>

Dette er meget simpelt.
Avatar billede djio Nybegynder
29. maj 2005 - 18:04 #2
Tusind tak!

- Det er símpelt nok til mig :-)

Smid et svar?
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. maj 2005 - 18:15 #3
Det er vel næsten for simpelt? Kender man adressen til andenside.php  kan man jo gå direkte ind.

Og md5 har vel ikke rigtig nogen funktion her
Avatar billede plazm Nybegynder
29. maj 2005 - 18:18 #4
ksoren det er korrekt. Sad lige i mine egne tanker.
<?php
if($_POST['password'] == "dit-password-her"){session_start();$_SESSION["Status"] = 1;header("location: andenside.php");}
?>
<form action="login.php" method="post">
<input type="password" name="password"><input type="submit" value="login">

og så sæt dette i toppen af de sikre sider:

<?php
session_start();
if($_SESSION["status"] != 1){header("location: login.php");}
</form>
Avatar billede plazm Nybegynder
29. maj 2005 - 18:19 #5
vi prøver lige igen

<?php
if($_POST['password'] == "dit-password-her"){session_start();$_SESSION["Status"] = 1;header("location: andenside.php");}
?>
<form action="login.php" method="post">
<input type="password" name="password"><input type="submit" value="login">
</form>

og så sæt dette i toppen af de sikre sider:

<?php
session_start();
if($_SESSION["Status"] != 1){header("location: login.php");}
?>
Avatar billede djio Nybegynder
29. maj 2005 - 22:04 #6
Tusind tak, for alle svarene :-)