Avatar billede gorgeous Nybegynder
28. maj 2005 - 17:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows ødelagt efter Avast opdatering

Jeg var så genial at anbefale min kæreste Avast som Antivirusprogram, da det er gratis, men nu virker hendes computer ikke. Det jeg kan forstå, at der er sket er, at den har opdateret, og den så har sagt, at den skulle genstarte computeren. Nu kan computeren så ikke engang komme ind i windows, før den genstarter igen. Hun siger den arbejder men kun i DOS indtil den genstarter.

Jeg ved godt, at det er en ret sparsom beskrivelse, men forhåbentlig er der nogen, der har nogen løsninger, idéer eller inputs? :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2005 - 17:58 #1
Kan du komme i fejlsikret tilstand og lave en systemgendannelse til dagen før installationen af Avast blev forsøgt ?

Klik F8 under opstarten og vælg fejlsikret tilstand.
Herinde klikker du  start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.
Avatar billede gorgeous Nybegynder
28. maj 2005 - 18:01 #2
Hun bor til leje hos en, der har arbejdet i en computerbutik, så han havde vist prøvet på det, og ud fra det lød det som om, at hun ikke kunne komme i fejlsikret...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2005 - 18:55 #3
Jeg har overvejet de forskellige muligheder og kan ikke se andre muligheder end en repair. Her er en guide:
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Grunden til det, er at fejlen ikke lyder som om problemet er henført til Avast, da det i så fald burde være muligt at komme i fejlsikret tilstand. Istedet lyder det som om en vigtig komponent har fået en så alvorlig fejl, at det får windows til at genstarte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2005 - 19:30 #4
F8 - sidste kendte konfiguration hvor systemet startede (sådan ca...)
Kan den så startes?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2005 - 20:01 #5
John > God ide, den havde jeg glemt !
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2005 - 20:23 #6
;)
Avatar billede gorgeous Nybegynder
28. maj 2005 - 20:47 #7
Sidste kendte konfiguration virker heller ikke - den kan slet ikke komme ind i noget windows? (computeren fryses lidt nu - nej den har det ikke koldt ;))

Forslag modtages gerne - andre end at slette alt og starte forfra...
Avatar billede gorgeous Nybegynder
28. maj 2005 - 20:48 #8
Den kan ikke engang komme i command prompt'en - der fryser den...
Avatar billede c-holst Novice
28. maj 2005 - 22:47 #9
synes nogen gange en smadret windows, kan klares med chkdisk, som kan nåes via genoprettelseskonsolen.
hvad siger i andre til det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2005 - 23:06 #10
Skade kan det ikke...
Avatar billede milter Ekspert
28. maj 2005 - 23:14 #11
Kommer der nogen form for information om, hvad der er galt, før den genstarter?
Avatar billede c-holst Novice
28. maj 2005 - 23:39 #12
Vil du prøve en chkdisk, skal du boote op på din xp cd og når den er klar vælge den 2. mulighed (repair bla bla...)
så vælger du 1
og indtaster din aministratorkode

så skulle der gerne stå c:\windows
og du skriver "chkdsk c:" uden ""
Avatar billede gorgeous Nybegynder
31. maj 2005 - 09:41 #13
Nu har jeg så set min kærestes computer, og man kan intet gøre. Man kan vælge hvordan man starter op (også avanceret F8), men i det man trykket enter, så fryser den... så nu må jeg prøve chkdsk (hun kunne ikke finde sin xp cd), men det lugter langt væk af at starte helt forfra :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2005 - 11:00 #14
Når jeg kører chkdsk i recovery consol'en plejer jeg altid at bruge:
chkdsk /r

Den er lidt grundigere end blot en
chkdsk
men tager også en del længere tid *s*
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 15:46 #15
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:58 #16
så skal jeg lige regne ud, hvordan man lukker... og nej fik ikke rigtig hjælp, så jeg startede bare forfra på den...