Avatar billede abnesher Nybegynder
26. maj 2005 - 17:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Har jeg USB2.0??

Hejsa,

For noget tid siden opgraderede jeg min PC, og købte derfor et ECS 648FX-A bundkort. En af grundene til dette valg var bl.a. at bundkortet har USB2.0. Mit problem er nu, at jeg har prøvet at sætte en USB-DVDbrænder til, og får hver gang beskeden, at enheden ikke kan køre med fuld fart pga. porten (Kan ikke huske den eksakte besked men det ER den man får, hvis man smider en USB2 enhed i en USB1-port).

Jeg mindes også en gang at have prøvet en USB-memorystick, der også kunne køre USB2, og husker jeg rigtigt, fik jeg samme meddelelse.

Hvordan kan jeg vide om jeg virkeligt HAR USB2.0 på mit bundkort?
Jeg skulle jo gerne have det, men jeg måske været udsat for et reklametrick, så jeg faktisk skal ud at købe et slags USB2-udvidelseskort, før det fungerer...jeg aner det ikke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. maj 2005 - 17:20 #1
her er en god side, find dit OS i venstre side, der står hvordan du checker det m.m..
http://www.usbman.com/
usb 2.0 bliver 1. aktiveret hvis du installeret sp2, hvis altså du har XP..O)
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2005 - 17:30 #2
Let at se - gå i Enhedshåndtering, udvid plus-tegn ud for USB. Har du USB 2.0 skal der ud for en af USB controlerne stå:
USB Enhanced Host Controler (UK version), eller
USB Udvidet værts controler (DK version)
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2005 - 17:33 #3
Yderlige info/hjælp kan du måske finde her

Dansk MS artkel: Generel USB-fejlfinding i Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310575

Når du installerer Windows XP Service Pack 2, ser det ud, som om USB 2.0-driverne ikke opdateres
http://support.microsoft.com/kb/873169/da
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2005 - 17:37 #4
Denne her er også god - med screenshots
USB FAQ
Does my PC have USB 2.0 ports?  og
Why do I see several host controllers on my system?
http://www.microsoft.com/whdc/system/bus/usb/USBFAQ_intro.mspx
Avatar billede abnesher Nybegynder
26. maj 2005 - 17:40 #5
Jeg har en usb controller der hedder "SiS PCI til USB-udvidet værtscontroller", Betyder det så at jeg skal ud at have fat i et USB2 PCI-kort?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. maj 2005 - 18:49 #6
Du skal herud http://www.ecsusa.com/downloads/downloads_main.cfm?to=Motherboard for at hente en USB 2 driver. Jeg mente nok der var noget lusk med SIS chipset. :) Div. servicepacks du'r ikke.
Avatar billede abnesher Nybegynder
26. maj 2005 - 20:05 #7
Jeg har hentet driverne, men får denne besked, når jeg skal installere: "The latests SiS USB driver included in Service Pack 1 has already been installed on your system. Please rescan for hardware changes in Device Manager." (Når jeg så gør det, sker der intet)

Det skal lige siges at jeg HAR SP2 installeret.

Jeg har stadig "SiS PCI til USB-udvidet værtscontroller" installeret inde i Enhedshåndtering
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. maj 2005 - 21:07 #8
har du prøvet  dise tricks og pachte´s fra denne side.-> http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20Tips%20and%20Tricks.htm
Avatar billede zypher212 Nybegynder
26. maj 2005 - 23:33 #9
Prøv at finde den i enhedshåndtering og slet den der. Set den så til at søge efter nyt hardware, og henvis til din driver når den spørger efter den :)

Aner ikke om det hjælper men tror det :)
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2005 - 23:48 #10
"SiS PCI til USB-udvidet værtscontroller" - det er USB 2.0. Jeg har nøjagtig det samme og det virker fint - SiS-648 chipset. Du har det samme, hvis man gætter efter bundkortnavnet ECS 648FX-A.

hottadole - "Jeg mente nok der var noget lusk med SIS chipset. :) Div. servicepacks du'r ikke."
Det udsagn hlder ikke.
Avatar billede abnesher Nybegynder
27. maj 2005 - 07:04 #11
Ok, jeg prøver lige at få fat i en USB2 enhed idag, og tester om ikke det vil virke nu. :)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
27. maj 2005 - 09:33 #12
Vær opmærksom på at ved brug af et PCI uSB 2.0 port vil ikke alle USB 2.0 enheder kunne køre USB 2.0. Feks. vil en pendrive/kortlæser etc virke, men en ekstern HD vil ikke. Det har noget med PCI teknikken at gøre. Prøv at flytte til en anden PCI port eller brug USB portene på MB.
Her er et kabel som viser om det er USB 2.0 eller andet.
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=376021
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. maj 2005 - 10:13 #13
==> halifax nej, åbenbart ikke. Jeg er sgu' nok bare ved at blive gammel.
Avatar billede abnesher Nybegynder
30. maj 2005 - 16:55 #14
Nu fik jeg koblet en DVD-brænder til og jeg fik ingen fejlmeddelelse om hurtig enhed i en langsom port :) Tak for hjælpen!