Avatar billede chw Nybegynder
25. maj 2005 - 14:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

if og substring

Nogen der ved hvorfor det ikke virker?

<xsl:if test="substring(@dato,6,2)>0">
(<xsl:value-of select='substring@dato,9,2)'/>/
  <xsl:value-of select='substring(@dato,6,2)'/>)
</xsl:if>
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2005 - 14:47 #1
Der mangler en ( i
(<xsl:value-of select='substring******(*****@dato,9,2)'/>/
Avatar billede chw Nybegynder
25. maj 2005 - 14:54 #2
Har leget lidt med det. Kan du gennemskue hvorfor jeg får fejl her??

<xsl:if test="substring(@dato,6,2)=='1'">
  (<xsl:value-of select='substring(@dato,9,2)'/>/<xsl:value-of select='substring(@dato,6,2)'/>)
</xsl:if>

<xsl:if test="substring(@dato,6,2)=='0'">
(<xsl:value-of select='substring(@dato,9,2)'/>/<xsl:value-of select='substring(@dato,7,1)'/>)
</xsl:if>
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2005 - 14:58 #3
Savner lidt test data samt en forklaring på hvad det er du vil.
Avatar billede chw Nybegynder
25. maj 2005 - 15:02 #4
der må være noget galt med syntaksen, da jeg får en fejl.

hvis tegn 6 er 1 vil jeg det ene, hvis tegn 6 er 0 vil jeg noget andet

her er nyeste kode.

<xsl:if test="substring({@dato},6,1)=='1'">
  (<xsl:value-of select='substring(@dato,9,2)'/>/<xsl:value-of select='substring(@dato,6,2)'/>)
</xsl:if>

<xsl:if test="substring({@dato},6,1)=='0'">
  (<xsl:value-of select='substring(@dato,9,2)'/>/<xsl:value-of select='substring(@dato,7,1)'/>)
</xsl:if>
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2005 - 15:12 #5
Som sagt savner jeg stadig at se din xml men, jeg vil du skal af med {} og den ekstra =

Så prøv med dette

<xsl:if test="substring(@dato,6,1)='1'">
  (<xsl:value-of select="substring(@dato,9,2)"/>/<xsl:value-of select="substring(@dato,6,2)"/>)
</xsl:if>
Avatar billede chw Nybegynder
25. maj 2005 - 15:18 #6
ja det virker. Fandt lige ud af det, men 1000 tak for hjælpen
Avatar billede atoft Nybegynder
25. maj 2005 - 15:21 #7
Så ingen points eller hvad :(
Avatar billede chw Nybegynder
25. maj 2005 - 15:58 #8
joda