Avatar billede h_rt Nybegynder
24. maj 2005 - 00:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation af windows på en usb pen

er det muligt at installer windows på en usb pen eller et flashkort. så resultatet er en computer uden harddisk
Avatar billede savle Nybegynder
24. maj 2005 - 00:08 #1
hvis man kan boot op på den, skulle man vel kunne :) men tror ikke om det kan lade sig gøre, der er jo ligesom ikke noget hardware mm. at se efter, hvis det xp du mener.
Avatar billede h_rt Nybegynder
24. maj 2005 - 01:02 #2
ja man kan boot på en usb eller en cdrom , i linux har man knoppix eller dappix hvor heler styrre systemet kan likke på en boot cd rom , det er noget ala det jeg søger
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 07:22 #3
I Linux kredse hedder det live CD og mange andre end knoppix/dappix levere disse. mange kan endda køre fra USB stick......

http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t40538.html
surya_ok
Mar 3 2005, 12:38 AM
I have read almost all of the topics in the multiboot section.
I think it's very nice to have a CD/DVD to boot to multi OS.
Is it possible if all the steps we've tried, we do that in a USB External HDD instead of CD/DVD.
I'm looking all over the internet, but it seems that no one know how to do that. Help me please !

Thanks.
hfrfc
Mar 5 2005, 07:33 AM
Impossible for windows xp.
Possible for linux but u have a lot of tweaks to do.
jaclaz
Mar 5 2005, 09:34 AM
QUOTE(hfrfc)
Impossible for windows xp.

Well, yes for the moment, but things are in the going.

The problem is not just Windows XP itself (in it's latest versions), but the actual hardware also.

USB 1.1 will NOT work.

SOME USB 2.0 "might" work, and some not.

This is due to the way XP resets the USB ports during the boot process.

BartPE and winPE can already boot from an USB device:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=14316
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=33916
http://www.911cd.net/forums/index.php?showtopic=7632

SP1 for Server 2003, has made possible another approach.
have a look at this thread here on 911CD:
http://www.911cd.net/forums/index.php?showtopic=10806
http://www.911cd.net/forums/index.php?showtopic=9685

There is not a definite guide about it, as it's still highly experimental, and, as said before, it might work, with LOTS of tweaking, on some hardware only.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 08:12 #4
Under alle omstændigheder ville der vel "kun" blive tale om <Win2k, mig bekendt findes der ikke USB penne på mere end 1 Gb
Avatar billede h_rt Nybegynder
24. maj 2005 - 09:56 #5
jo man kan nu købe usb penne på op til 4 gb
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 10:21 #6
OK det vidste jeg ikke, hvad koster sådan en fyr ? hvor kan den købes ?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 10:33 #7
Det vil jo være relativt nemt at afprøve (tror jeg)det betinger naturligvis at BIOS på din computer understøtter boot fra USB. I f.eks. ALDI kan du købe en alu. box til extern USB-tilslutning af f.eks. hardisk, så er det bare i med en gammel harrdisk, overføre dit system til USB harddisken med f.eks. DAPPIX http://www.helgec.dk/dappix.html Hvis din computer herefter vil boote op på USB-harddisken vil den antageligt også gøre det på en USB-pen
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2005 - 13:25 #8
"Bootbar USB nøgle, oprettelse" http://www.eksperten.dk/artikler/614
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 13:47 #9
"gratis" Det er vist ikke lige det spørgsmålet drejer sig om
Avatar billede gratis Nybegynder
25. maj 2005 - 19:12 #10
"helgec" Det må du da meget undskylde,har omgående trukket mig fra spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 20:15 #11
Jamen det skal du da ikke undskylde, jeg har bare opfattet spørgsmålet som et færdig Windows installation og det er jo ikke det artiklen omhandler
Avatar billede h_rt Nybegynder
30. maj 2005 - 14:55 #12
200 p til helgec
Avatar billede h_rt Nybegynder
30. maj 2005 - 14:58 #13
da det er så langtsiden at jeg har brugt eksperten har jeg glemt hvordan man sender point kan du ikke lige gien recap på det helgec
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 15:31 #14
Det ved jeg heller ikke, men jeg tror du skal klikke på mit svar så får du vist nogle muligheder