Avatar billede leifkjeldsen Nybegynder
23. maj 2005 - 13:28 Der er 1 kommentar

Login script

Hej
Jeg administrerer et interne netværm med en Windows NT4,0 server og 12 klient maskiner med XP. Da det er en institution hvor der hver 3. måned kommer 10 nye klienter skal jeg hver 3. måned oprette disse i systemet. Desværre skal jeg manuelt tildele hver enkelt klient printere (vi har 3 stk.) Mit nuværende login scrpit ser således ud:
rem net time \\network /domain:undervis /set / yes
rem net use k: /home
net use l: \\network\faelles
net use m: \\network<blandet
net use n: \\network\cdrom
net use t: \\network\askForce
net use LPT2: <<10.0.50<xerox
Kan jeg ved at tilføje følgende automatisk få printerne tilsluttet hver enkelt maskine ved login:
\\network\Splash Regal v5.0
\\REVA03\HP LaserJet 5P/5MP PostScript
\\REVA06\Lexmark T 420
Håber på positiv tilbagemelding
Venligst
Leif
Login sci
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2005 - 13:36 #1
Nej - ikke uden brugeren skal klikke OK for at tilføje printeren.

MS har en artikel om det her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q314486

Du kan også vælge at bruge VBScript (indbygget i Windows) eller Kixtart (lægges i en shared folder på serveren og udfører dine Kix scripts).